عنصر

Illustration for article titled Clubhouse Announces That Its App Will Be Available on Android Worldwide by Friday

عکس: Mark Schiefelbein (AP)

مواجه با بارگیری برنامه ها در حال سقوط در ماه های اخیر در iOS ، Clubhouse یک چیز برای گفتن دارد: سلام ، اندروید.

شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا روز یکشنبه اعلام شد در یک تالار شهر تا بعد از ظهر جمعه 21 مه برای کاربران Android در سراسر جهان پخش می شود. در یک پست توییتری ، کلابهاوس گفت که گسترش آن را با ژاپن ، برزیل و روسیه از روز سه شنبه آغاز می کند. این شرکت اعلام کرد که دسترسی به سایر کشورها را در طول هفته اضافه می کند ، مشخص می کند که صبح جمعه در نیجریه و هند راه اندازی می شود.

کلاب هاوس روز یکشنبه به Gizmodo گفت که اولین موج خود را شروع کرد هفته گذشته بتا عرضه آندروید در ایالات متحده . در پایان ، این شرکت همچنین در پایان برنامه خود را در نیوزیلند ، کانادا ، استرالیا و انگلیس راه اندازی کرد. کلابهاوس گفت که این برنامه هنوز فقط برای دعوتنامه است ، اما افراد می توانند این برنامه را از فروشگاه Play بارگیری کنند و دوستان موجود در برنامه ممکن است آنها را به آنجا دعوت کنند.

علاوه بر این با اعلام گسترش جهانی آن در اندروید ، کلاب هاوس گفت که در حال کار بر روی برابری ویژگی ها در Android و iOS است. TechCrunch اشاره دارد که برنامه اندروید Clubhouse هنوز فاقد چندین ویژگی ارائه شده در iOS است. در هنگام راه اندازی Android در هفته گذشته ، خروجی اعلام کرد ، کاربران نمی توانند موضوعی را دنبال کنند ، باشگاهی ایجاد کنند یا مدیریت کنند ، نمایه های اجتماعی خود را پیوند دهند ، پرداختی انجام دهند یا نام نمایه خود را تغییر دهند.

در حالی که انتظار می رفت گسترش Clubhouse در اندروید ، و برخی ممکن است عقب افتاده باشند ، ممکن است این برنامه امیدوار باشد که استفاده از دستگاه های بیشتری به شما امکان می دهد بخار از دست رفته خود را بازیابی کند . از زمان راه اندازی iOS در سال گذشته ، برنامه رشد انفجاری ، جذب میلیاردرهای فنی مانند مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ و الون ماسک مدیر عامل تسلا .

درخشندگی اطراف Clubhouse اخیراً شروع به کاهش سرعت ، تو ساعت طبق گزارش شرکت تحلیلی SensorTower ، کلاب هاوس در ژانویه 2 میلیون بارگیری داشت و سپس در ماه فوریه به بیش از 9.5 میلیون بار رسید. بارگیری ها در ماه مارس به 2.7 میلیون بار کاهش یافت و سپس در ماه آوریل بار دیگر کاهش یافت و به زیر یک میلیون رسید.

دلایل رشد Clubhouse’s غلتک طی چند ماه گذشته هنوز در هوا باقی مانده است. برخی می گویند این برنامه به دلیل اینکه در ابتدای همه گیری راه اندازی شد ، موفقیت کسب کرد ، زمانی که بسیاری از ما در درون ما گیر کرده بودیم و برای ارتباط انسانی گرسنه بودیم. امروز دنیا متفاوت است. همه چیز دوباره در حال باز شدن است. افراد واکسینه شده ماسک خود را بردارند و به بیرون بروید ، بنابراین ایده چت در یک سیستم عامل صوتی فقط ممکن است همان جذابیت را نداشته باشد. چشم انداز برنامه های اجتماعی نیز متفاوت است زیرا کاربران گزینه های بیشتری دارند. برنامه های اجتماعی Big Tech همه در حال کپی کردن قالب Clubhouse هستند. به عنوان مثال اینستاگرام این امکان را به کاربران داده است که هنگام استفاده از Instagram Live صوتی یا تصویری آنها را خاموش کنید . توییتر Spaces را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد برای پیوستن به اتاق های مجازی و با دیگران مکالمات صوتی در زمان واقعی داشته باشید. فیس بوک نیز در حال کار بر روی نسخه اختصاصی Clubhouse آن ، مانند LinkedIn ، Spotify و شل ، فقط به نام چند مورد.

مشخص نیست که آیا عرضه جهانی کلبه هاوس در اندروید باعث می شود که این یک روند زودگذر باشد یا خیر ، اما ما به زودی متوجه خواهیم شد.