Illustration for article titled 'Clearview AI' Hit With Legal Complaints In 5 Countries, Accused of Face Recognition Abuse

عکس: Kirill Kudryavtsev (گتی ایماژ)

Clearview AI ، سازنده آمریکایی یک ابزار جنجالی برای شناسایی چهره که بیشتر توسط پلیس استفاده می شود ، از روز پنجشنبه با طغیان از شکایت های حقوقی در سراسر اروپا روبرو می شود ، به اتهام نقض حریم خصوصی حرام بر اساس اسناد داخلی نشان می دهد الگوریتم شرکت در کار است. />

شکایاتی که توسط گروهی از سازمان های حفظ حریم خصوصی و حقوق بشر در 5 کشور فرانسه ، اتریش ، ایتالیا ، یونان و انگلستان ثبت شده است سیستم ille gality در Clearview ، یک استارتاپ مستقر در شهر نیویورک که مشتریان آن گفته می شود حدود 2000 آژانس مالیات دهنده مالیات ایالات متحده را شامل می شود.

“قوانین اروپا در مورد حفاظت از داده ها کاملاً واضح است که هدف شرکت ها می توانند از داده های ما استفاده کنند” ، یوانیس کوواکاس ، یک مقام حقوقی در Privacy International ، گفت: از چهار گروه شکایت “استخراج ویژگی های منحصر به فرد صورت ما یا حتی به اشتراک گذاشتن آنها با پلیس و سایر شرکت ها فراتر از آن چیزی است که ما به عنوان کاربران آنلاین می توانیم انتظار داشته باشیم.”

تکرار جملات از یک سال پیش ، مدیرعامل Clearview Hoan Ton-That از طریق ایمیل گفت که شرکت وی هیچ قراردادی “با هیچ مشتری اتحادیه اروپا ندارد و در حال حاضر برای مشتریان اتحادیه اروپا در دسترس نیست” ، در حالی که به مطابقت Clearview با درخواست های شفافیت از سوی مردم که طبق قانون لازم است ، اشاره کرد .

Clearview ، موضوع چندین گزارش BuzzFeed News نفرت انگیز – توصیف تشویق به سو abuse استفاده ، گسترده دسترسی غیر مجاز توسط پلیس و قصد دارد رژیم های سرکوبگر دادگاه در خارج از کشور – اولین بار توسط نیویورک تایمز در ژانویه 2020 فاش شد که پایگاه داده بیش از سه میلیارد تصویر بدون رضایت از فیس بوک و جاهای دیگر خراشیده شده است. این پایگاه داده که از طریق یک برنامه تلفن همراه قابل جستجو است ، به عنوان چشمه ای از چهره های انسانی است که از آنها پروفایل های بیومتریک ترسیم می شود – ظاهراً برای کمک به مشتریان از امور مهاجرت و گمرک تا NBA ، نام افراد را به بیشترین تعداد ممکن که از آنها عکس گرفته شده پیوند می دهد.

Clearview ادعا می كند كه به هزاران آژانس اجرای قانون آمریكا كمك كرده و توانایی خود را در كمك به پلیس برای شناسایی” شكارچیان جنسی ، محافظت از افراد مسن در برابر مجرمان مالی و ایمن نگه داشتن جوامع “به زبان می آورد.

“دولت های ملی نیاز شدیدی به فناوری ما ابراز كرده اند زیرا می دانند كه این فناوری می تواند به تحقیق در جرایمی مانند پولشویی و قاچاق انسان كه مرز نمی شناسند ، كمك كند” ، تن -این گفت.

بر اساس BuzzFeed ، محصول Clearview در بیش از 200 شرکت ، از جمله بسیاری از غول های خرده فروشی مانند Best Buy ، Home Depot و Walmart. در طی یک تحقیق ماهانه توسط سایت در سال جاری مشخص شد که چه چیزی بیشتر این است که افسران پلیس حداقل ده ها بخش برنامه را بدون اطلاع دپارتمان خود بارگیری و استفاده کرده بود.

“به نظر می رسد Clearview اینترنت را به عنوان یک همایش همگن و کاملاً عمومی که همه چیز در آن است اشتباه درک می کند. لوسی آئودبرت ، از بینندگان Privacy International ، كه اقدامات این شركت را تهدیدكننده “حقوق و آزادیهای بیشمار” فعال شده توسط اینترنت باز می داند ، گفت: “.” Clearview را به واکسیناسیون عکسهای بی شماری از در متهم کرد افراد فرعی داخل E.U. کشورها ، با تعدادی از موارد محافظت از حریم خصوصی مخالفت می کنند. به ویژه مواردی که تحت GDPR ، قانون حریم خصوصی داده های اروپا و معادل آن در پادشاهی متحده ایجاد شده است.

شکایات Privacy International در انگلیس و فرانسه با تشکیل پرونده های همزمان توسط مرکز شفافیت و حقوق بشر دیجیتال هرمس در ایتالیا ، Homo Digitalis در یونان و noyb پیوست می شود. – مرکز اروپایی حقوق دیجیتال در اتریش.

GDPR مانند پسر عموی خود در انگلیس ، شرکت ها و نهادهای دیگر را ملزم می کند قبل از پردازش اطلاعات شخصی خود ، رضایت “آگاهانه” شخص را بدست آورند. این قانون هرکسی را “در اتحادیه” تحت پوشش قرار می دهد ، خواه صاحب داده در آنجا ساکن باشد یا نه. پاسخ به درخواست های شفافیت این شرط را برطرف نمی کند. ” این دستگاه نظارت وحشت آور است. ”

شیوه های داده Clearview امسال توسط سازمان حفظ حریم خصوصی در هامبورگ ، دومین شهر بزرگ آلمان غیرقانونی اعلام شد. این حکم ناشی از شکایتی است که توسط ماتیاس مارکس ، دانشمند رایانه ای آلمانی و یکی از اعضای کلوپ رایانه در آلمان ارائه شده است – عکسهایی که Clearview بدون دانش و رضایت وی از آنها برای ایجاد یک پروفایل بیومتریک استفاده کرده است. 0 bOfvBY “> مارکس با ارسال درخواست دسترسی موضوع به داده ها (DSAR) ، ابزاری قانونی در اروپا برای شرکت های وادار به انتشار نسخه های داده های شخصی ذخیره شده برای صاحبانشان ، توانست از مشخصات بیومتریک خود مطلع شود. در ماه ژانویه ، پس از اینکه Clearview قانون را نقض کرد ، سازمان حفاظت از داده های هامبورگ (DPA) دستور داد مقدار ریاضی منحصر به فرد را که هویت بیومتریک مارکس را تشکیل می دهد ، حذف کند – هرچند عکس هایی که در آن نشان داده می شود نه.

DPA استدلال های متعددی را که Clearview در دفاع از خود ارائه داده رد کرد. در حالی که GDPR تا زمانی که آنها افراد داخل اتحادیه اروپا را “نظارت” می کنند ، به شرکت های غیر اروپایی نیز تسری پیدا می کند ، کلارویو نظارت بر مارکس را در هر مدت زمان انکار کرد. این شرکت گفت ، فقط یک “عکس از برخی عکسهای موجود در اینترنت” ارائه کرده است.

با سرزنش ، DPA به عکس مارکس اشاره کرد خالص شده توسط Clearview از یک وب سایت تصویر سهام. این متن شامل متنهایی بود كه نه تنها وی را بعنوان “دانشجو” معرفی می كرد بلكه وی را در یك تاریخ خاص از نظر جسمی در هامبورگ قرار می داد. DPA گفت ، “بر این اساس ،” Clearview فقط یک عکس فوری ارائه نمی دهد “بلکه آشکارا همچنین منابع را برای یک دوره زمانی بایگانی می کند.”

نامگذاری تخلفات خاص مقام اظهار داشت که رفتار یک شخص در هر زمان “مونتور شده” تلقی می شود و به صورت “هدف” ثبت می شود و به صورت داده های شخصی ذخیره می شود. افزود: “ضبط سیستماتیک لازم نیست” “حساسیت رفتار نظارت شده بی ربط است. انگیزه نظارت نیز بی ربط است. “

اما ناامیدکننده مارکس و گروههای حریم خصوصی که مدتها نسبت به Clearview انتقاد داشتند ، دستور حذف DPA بسیار محدود بود – فقط او و بیومتریک مشخصات وی پوشانده شد.

“این دستگاه نظارت وحشتناک است” مارکس گفت در آن زمان . “تقریباً یک سال پس از شکایت اولیه من ، Clearview AI حتی نیازی به حذف تصاویری که به من نشان می دهند ، دارد. و بدتر از آن ، هر فردی باید شکایت خود را ارائه دهد. این نشان می دهد که داده های ما هنوز به اندازه کافی محافظت نشده اند و نیازی به اقدام علیه نظارت بیومتریک است. ”

شکایات جدید ، تنظیم کنندگان سه ماه فرصت دارند حریم خصوصی گفت: آدرس ، درخواست داده های اضافی “مختلف” ثبت شده توسط افراد دیگر را ذکر کنید. پرونده سازان ادعا می كنند كه اسناد نمونه ای از فعالیت های غیرقانونی توسط Clearview در سراسر منطقه را نشان می دهد.

ماه مه گذشته ، مدیرعامل Clearview ، Hoan Ton-That ، class = “sc-1out364-0 hMndXN sc-145m8ut-0 kVnoAv js_link” data-ga = “[[” Url جاسازی شده “،” پیوند خارجی “،” https://www.wsj.com/articles/clearview-ai -raises-disquiet-at-privacy-regulators-11612473878 “، {” metric25 “: 1}]]” href = “https://www.wsj.com/articles/clearview-ai-rays-disquiet-at-privacy -regulators-11612473878 “target =” _ blank “rel =” noopener noreferrer “> وال استریت ژورنال

که داده های افراد در اتحادیه اروپا را حذف می کند در صورت درخواست در حالی که اجرای قانون در E.U. او در آن زمان فن آوری تشخیص چهره خود را آزمایش کرده بود ، این شرکت هیچ مشتری در اتحادیه ندارد.

با این وجود ، مواد بازاریابی به دست آمده توسط BuzzFeed سه ماه قبل نشان داد که Clearview برنامه های تبلیغی “گسترش سریع بین المللی” را در 9 اتحادیه اروپا گنجانده است. کشورها.

بروزرسانی ، ساعت 13:00: بیانیه های مدیرعامل Clearview AI Hoan Ton – که همراه با متن اضافه شد.