اخبار خودرو

وانت مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

مدتی پس از عرضه نسل دوم وانت پیک‌آپ BT-50 در بازار، مزدا سرانجام نسل سوم این وانت را با تغییرات کلی رونمایی کرد. در مراسم پخش مستقیم که توسط نمایندگی مزدا در استرالیا برگزار شد، BT-50 به جمع وانت‌های خودروساز ژاپنی پیوست.

نمای جلو وانت پیکاپ مزدا / Mazda BT-50 در جاده

همان‌طور که انتظار می‌رفت، مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۱ دارای زبان طراحی اختصاصی Kodo این برند است که باعث می‌شود پیک‌آپ جدید کاملا شبیه کراس‌اور مزدا CX-9 باشد. مزدا BT-50 با ترکیب کاربردپذیری و تجهیزات لوکس در پکیجی بسیار جذاب، در ابتدا به‌صورت مدل دوکابین دردسترس است.

احتمالاً بزرگ‌ترین تغییرات این نسخه‌ی اصلاح‌شده، پلتفرم و بخش‌های زیرساختی BT-50 است؛ زیرا اکنون از پلتفرم Isuzu بهره می‌برد که به‌طور ویژه خودرو ایسوزو D-Max از آن استفاده می‌کند. به این ترتیب، پیشرانه قبلی فورد را کنار می‌گذارد و از پیشرانه جدید ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره‌مند می‌شود.

نمای جانبی وانت پیکاپ مزدا / Mazda BT-50 رنگ خاکستری در کنار دیوار

مقاله‌های مرتبط:

قدرت پیشرانه ازطریق جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا خودکار به چرخ‌ها ارسال می‌شود که در هر دو نوع ۴x۴ و ۴x۲ موجود است. پیش‌بینی می‌شود پیش از فروش در استرالیا تا پایان سال جاری، پیشرانه‌ای با حجم کمتر و قدرت پایین‌تر به گزینه‌های موجود برای تیپ‌های مدل پایین این وانت پیک‌آپ اضافه شود.

به غیر از پلتفرم و پیشرانه، مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۱ همچنین دارای صفحه‌نمایش لمسی ۹ اینچی سیستم سرگرمی و سیستم تهویه مطبوع مشترک با ایسوزو D-Max جدید است که سال گذشته در تایلند به بازار عرضه شد. با این وجود طراحی کلی داخل کابین توسط مزدا انجام شده است؛ بنابراین از ظرافت مشابهی با سایر محصولات مزدا بهره می‌برد.

داخل کابین وانت پیکاپ مزدا / Mazda BT-50 با غربیلک فرمان و سیستم سرگرمی و داشبورد

مزدا قیمت وانت BT-50 مدل ۲۰۲۱ و همچنین دردسترس بودن آن را در سایر بازارها اعلام نکرده است، اما گفته می‌شود که این خودرو درکنار D-Max در تایلند ساخته خواهد شد. 

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *