در حالی که همه گیری منجر به تغییر تمرکز مردم و مقامات بر مبارزه با ویروس کرونا شده است ، برخی از شرکت های فناوری در تلاشند تا از این وضعیت بهانه ای برای فشار آوردن به هوش مصنوعی “اثبات نشده” استفاده کنند ( بر اساس گزارشی در ژورنال Nature ، ابزارهای AI) در محیط های کار و مدارس است. در میان بحث جدی در مورد پتانسیل سو technologies استفاده از این فناوری ها ، چندین ابزار خواندن احساسات برای نظارت از راه دور بر روی کودکان و کارگران برای پیش بینی احساسات و عملکرد آنها به بازار عرضه شده است. این ابزارها می توانند احساسات را در زمان واقعی جذب کنند و به ترتیب به سازمان ها و مدارس کمک می کنند ، به ترتیب با درک بهتری از کارمندان و دانش آموزان خود.

به عنوان مثال ، یکی از این ابزارها حالت چهره را رمزگشایی می کند و آنها را در دسته هایی از این دست قرار می دهد به عنوان شادی ، غم ، عصبانیت ، انزجار ، تعجب و ترس.

این برنامه 4 درخت کوچک و در هنگ کنگ توسعه داده شد. این ادعا برای ارزیابی احساسات کودکان در حالی که آنها کارهای کلاس خود را انجام می دهند. کیت کرافورد ، محقق دانشگاهی و نویسنده کتاب “اطلس هوش مصنوعی” ، در Nature می نویسد که چنین فناوری برای سیاستگذاری بهتر و اعتماد عمومی باید تنظیم شود.

مثالی که می تواند برای ایجاد پرونده ای در برابر هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد ، تست پولیگراف است که معمولاً به عنوان “آزمایش ردیاب دروغ” شناخته می شود و در دهه 1920 اختراع شد. آژانس تحقیق آمریکایی FBI و ارتش ایالات متحده از این روش برای دهه ها استفاده کردند تا اینکه سرانجام ممنوع شد.

قبل از هرگونه استفاده از هوش مصنوعی برای نظارت تصادفی بر عموم مردم باید نظارت نظارتی معتبری داشته باشد. کرافورد می نویسد: “این همچنین می تواند در ایجاد هنجارهایی برای مقابله با دسترسی بیش از حد توسط شرکت ها و دولت ها کمک کند.” پس از حملات 11 سپتامبر در سال 2001 ، اكمن سیستم خود را به مقامات آمریكایی فروخت تا مسافران خطوط هوایی را كه از ترس یا استرس برای تحقیق در مورد اقدامات تروریستی استفاده می كنند ، شناسایی كند. این سیستم به دلیل مغرض بودن نژادی و فقدان اعتبار به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

اجازه دادن به این فن آوری ها بدون نظارت مستقل بر اثربخشی آنها ، نسبت به متقاضیان شغل غیرمنصفانه خواهد بود ، زیرا قضاوت ناعادلانه انجام می شود زیرا حالت چهره آنها مطابقت ندارد کارمندان دانش آموزان در مدارس پرچم گذاری می شوند زیرا دستگاهی آنها را عصبانی می کند. نویسنده ، کیت کرافورد ، خواستار محافظت قانونی از استفاده غیرقابل اثبات از این ابزارها شد.