Google اعلام کرده است که به زودی برای همه برنامه ها اجباری است که نحوه استفاده از داده های کاربران را برای ایجاد شفافیت با رعایت حریم خصوصی خود اعلام کنند. برای این منظور ، فروشگاه Google Play دارای یک بخش ایمنی خواهد بود که در آن توسعه دهندگان باید تمام اطلاعات مربوط به اطلاعات کاربر را که توسط برنامه های آنها جمع آوری می شود و نحوه مدیریت آنها را لیست کنند. این اقدام چند ماه پس از اعلام برچسب های حریم خصوصی توسط اپل انجام شد تا شفافیت بیشتری در مورد نوع جمع آوری داده های هر برنامه در فروشگاه App ایجاد کند.

طبق هر پست وبلاگ توسط Google ، این شرکت یک بخش ایمنی را در Google Play منتشر می کند که به مردم کمک می کند “در صورت امن بودن داده ها ، داده هایی را که یک برنامه جمع آوری یا به اشتراک می گذارد درک کنند و جزئیات اضافی که بر حریم خصوصی و امنیت تأثیر می گذارد. ”

Google می گوید که در این بخش اطلاعاتی در مورد نوع داده ها مانند موقعیت مکانی ، مخاطبین ، اطلاعات شخصی (نام ، آدرس ایمیل) ، عکس ها و فیلم ها ، صدا وجود دارد. پرونده ها و پرونده های ذخیره سازی توسط برنامه خاصی جمع آوری و ذخیره می شوند. توسعه دهندگان همچنین باید نحوه استفاده از داده ها را لیست کنند. Google Play همچنین سیاستی را در پیش خواهد گرفت که توسعه دهندگان را ملزم به ارائه اطلاعات دقیق می کند. در انجام این کار ، از توسعه دهنده (ها) خواسته می شود آن را برطرف کنند. Google یادداشت می کند: “برنامه هایی که سازگار نباشند مشمول اعمال خط مشی می شوند”.

  • برچسب های حریم خصوصی فروشگاه برنامه اپل: همه آنچه شما باید بدانید

جالب اینجاست که Google همچنین برنامه های خاص خود را تحت نظر قرار می دهد از این تغییر سیاست. قابل ذکر است ، این شرکت زمان کافی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا از این تغییرات پیروی کنند. در سه ماهه سوم سال 2021 ، Google شرایط و منابع جدید سیاست ، از جمله راهنمایی دقیق در مورد سیاست های حفظ حریم خصوصی برنامه را به اشتراک می گذارد. در Q4 2021 ، توسعه دهندگان می توانند شروع به اعلام اطلاعات در Google Play Console کنند. کاربران می توانند بخشی از Google Play را در Q1 2022 مشاهده کنند و تا Q2 2022 ، همه برنامه های فروشگاه Google Play باید این اطلاعات را داشته باشند.

این تغییر شبیه برچسب های حریم خصوصی است که اپل شروع به کار کرد در حال اجرا در فروشگاه App خود در ماه دسامبر. در آن زمان ، برخی از سازندگان برنامه ادعا کردند که این تغییر سیاست به اپل یک مزیت ناعادلانه می بخشد ، و این از حریم خصوصی کاربر محافظت نمی کند ، بلکه انحصار آن است. با این حال ، گوگل ادعا می کند که توسعه دهندگان همچنین می خواهند مردم از شفافیت و همچنین کنترل داده های خود استفاده کنند و آنها می خواهند راه های ساده ای برای برقراری ارتباط ایمنی برنامه با کاربران داشته باشند. در واقع ، Google زودتر را به روز کرد

  • برچسب های حریم خصوصی فروشگاه برنامه Google: معنی آنها برای داده ها و حریم خصوصی شما
  • اپل در به روزرسانی حریم خصوصی برنامه با وجود Pushback به جلو حرکت می کند


آیا Mi 11X بهترین تلفن زیر Rs است. 35000؟ ما درباره این موضوع در Orbital ، پادکست Gadgets 360 بحث کردیم. بعدا (با شروع ساعت 23:50) ، ما سری به سریال مارول شاهین و سرباز زمستانی می زنیم. اوربیتال در پادکست های اپل در دسترس است ، با پادکست گوگل ، از Spotify ، موسیقی آمازون و هر کجا پادکست خود را می گیرید.