هیچ کس تردید نداشت که ویژگی جدید ردیابی ضد برنامه (ATT) اپل که با iOS 14.5 ارائه شده است ، تأثیر عمده ای در نحوه کار تبلیغات هدفمند و در نتیجه هر شرکتی که مدل تجاری آن در آن ایجاد شده باشد. مانند فیس بوک و شرکت های تابعه آن ، مانند اینستاگرام – برخی از احزاب که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند و به طور طبیعی در میان در برابر ATT صوتی .

اگر بخواهید بدانید که یک تغییر خاص قابل توجه است ، با دریافت برخی از داده های واقعی در مورد میزان قابل توجه بودن آن یکسان نیست. Flurry Analytics متعلق به Verizon Media دارای خدمات تجزیه و تحلیل تلفن همراه خود است که در بیش از 1 میلیون برنامه تلفن همراه ادغام شده و اطلاعات ماهانه بیش از 2 میلیارد دستگاه تلفن همراه را جمع آوری می کند. طبق داده های Flurry ، تقریباً 12٪ از کاربران جهانی ردیابی برنامه را برای برنامه هایی که این درخواست را در دستگاه های خود درخواست کرده اند ، مجاز دانسته اند. و این تعداد در ایالات متحده فقط 4٪ است.

Anti-app tracking daily opt-in rate
Anti-app tracking daily opt-in rate

میزان ردیابی روزانه برنامه ضد برنامه

فقط برای روشن کردن ، در صورتی که با نحوه کار ATT آشنا نباشید ، اساساً مانند یک پاپ آپ مجوز است که هر برنامه باید قبل از دسترسی به شناسه ردیابی ناشناس (در تئوری) خود ، کاربر را به کاربر ارائه دهد. تا بتواند این کار را با فعالیت درون برنامه ای و همچنین فعالیت در برنامه ها و سرویس های دیگر مرتبط کند. اگر کاربری ردگیری را انتخاب کند ، برنامه مورد نظر نمی تواند به درستی کاربر را “بشناسد”. یعنی بگویید “آنها را” به معنای تبلیغات هدف قرار دهید. انصراف از ردیابی برنامه ، گفتن قابلیت Facebook یا Instagram یا هر برنامه دیگری را برای دیدن و استفاده بالقوه از داده های شخصی که با آنها در نمایه خود یا هر سرویس احراز هویت متصل به اشتراک گذاشته اید ، غیرفعال نمی کند. این فقط به این معنی است که برنامه خاص نمی تواند بداند که شما فقط چند ساعت گذشته را صرف جستجوی کلاه جدید آنلاین کرده اید و سپس تبلیغات کلاه را به شما ارائه می دهیم. همچنین قابل ذکر است که غیرفعال کردن ردیابی برنامه ، تبلیغات را غیرفعال نمی کند. آنها هنوز هم حضور خواهند داشت ، فقط شخصاً کمتر مورد هدف شما قرار می گیرد.

اینها قطعاً نکاتی است که قابل شفاف سازی است ، حتی اگر به همان اندازه که ممکن است فیس بوک بخواهد شما به تبلیغات تبلیغاتی خود اعتقاد داشته باشید ، اضافه نمی شود > به مشاغل کوچک که از طریق فیس بوک به کاربران می رسند. ما عمیقاً در بحث گسترده تری درباره تبلیغات آنلاین و حریم خصوصی هدف قرار نخواهیم گرفت. این موضوع قطعاً ارزش تحقیق دارد ، از آنجا که جنبه های مختلفی دارد. اگرچه ممکن است ردیابی مسدود کردن آشکار برای کاربران نهایی کاملاً مناسب به نظر برسد ، اما می تواند بیش از چند سرویس آنلاین را به شکل فعلی خود ناپایدار کند. فقط غذایی برای فکر کردن. Flurry دارای برخی از آمارهای دیگر است که تا حدودی به این مورد نیز مربوط می شود – درصد کاربران iOS 14.5 که وقت گذاشته اند و تنظیمات تنظیمات ردیابی برنامه خود را روی “محدود” تنظیم کرده اند. این 5٪ در سراسر جهان و 3٪ در ایالات متحده است.

Anti-app tracking users with
Anti-app tracking users with

کاربران ردیابی ضد برنامه با تنظیم “محدود”

منبع