اگر طرفدار سیم کارت های مسابقه هستید ، کنترل کننده فرمان یکی از موارد ضروری است لوازم جانبی ، اما همچنین یک شیب لغزنده برای صرف هزاران دلار در یک شبیه ساز حرکت برای “تجربه کامل” است. YouTube معنی ژن فقط 50 دلار برای شبیه ساز خود هزینه کرد که حرکات یک وسیله نقلیه درون بازی را به یک بازیکن ترجمه می کند ، اما این کار را با استفاده از برخی تحریک الکتریکی وحشتناک اعصاب که به حفظ تعادل انسان کمک می کند. ” درایو معمولی شبیه ساز ving معمولاً دارای یک صندلی به سبک مسابقه ای است که دارای فرمان ، پدال ، شیفت تعویض و دسته ای از صفحه نمایش های غول پیکر است که دید راننده را پر می کند ، همه در بالای سکویی متصل به پیستون های پنوماتیک هستند که کابین خلبان را حرکت می دهند در فضای سه بعدی دور بزنید تا کم و بیش با حرکت یک وسیله نقلیه روی صفحه مطابقت داشته باشد. این امر می تواند واقع گرایی قانع کننده ای را به یک بازی مسابقه ای یا شبیه ساز اضافه کند زیرا بازیکن احساس می کند نیروهای شبیه سازی شده بودن در یک اتومبیل واقعی هستند ، اما همه این سخت افزارها به این معنی است که این دکل ها اغلب در شمال با قیمت 50،000 دلار قیمت گذاری می شوند. اما اگر بدن انسان متقاعد شود که تمام این حرکات را بدون سخت افزار گران قیمت دوباره انجام دهد ، چه می شود؟

به نظر می رسد فرآیندی به نام تحریک دهلیزی گالوانیک – همچنین معروف به GVS – می تواند با تحریک الکتریکی عصب در گوش با استفاده از الکترود ، حس تعادل انسان را تغییر دهد. محققان کاملاً متوجه نشده اند که بهترین کاربردهای این فناوری – شرکت های پزشکی ، نظامی و سرگرمی همه در حال بررسی آن هستند – اما در صورت استفاده صحیح از آن می توان شخص را متقاعد کرد که برای حفظ تعادل بدن خود را به چپ یا راست می برد ، که بدن بطور خودکار همه آنها را انجام می دهد ، حتی اگر کاملاً بی حرکت باشند. در نتیجه یک عارضه جانبی عجیب از GVS وجود دارد: می توان از این فناوری برای کنترل حرکات انسان تا حدی استفاده کرد که گویی از راه دور کنترل می شوند.

این دقیقاً همان چیزی است که Mean Gene Hacks اینجا کار می کند. با استفاده از حدود 50 دلار سخت افزار خارجی (به علاوه هزینه رایانه شخصی) آنها BeamNG.drive ، یک شبیه ساز رانندگی مبتنی بر فیزیک بسیار واقع گرایانه – رابط با سخت افزار GVS. کد سفارشی حرکات وسیله نقلیه درون بازی را به سیگنال های الکتریکی تغییر می دهد که تعادل بازیکن را تغییر می دهد ، که از طریق یک جفت الکترود چسبنده که به گردن درست در پشت لاله های گوش متصل می شوند ، به انتهای عصب بازیکن منتقل می شود. نتیجه حاصل باعث می شود بازیکن هنگام کنترل به طور غیرقابل کنترل به سمت چپ یا راست متمایل شود ، مثل اینکه توسط همان نیروهای G انجام می شود که ماشین در بازی تجربه می کند.

جایی نیست که تقریباً همان تجربه رانندگی را در یک شبیه ساز داشته باشید ، گزینه جایگزین هک شده در هنگام شتاب گرفتن یا ترمز گرفتن وسیله نقلیه در بازی ، حرکتهای جلو و عقب را به بازیکن ترجمه نمی کند ، اما قسمت جانبی به حرکات جانبی ، وقتی وسیله نقلیه با سرعت بالا در گوشه ای از هم پاره می شود ، بسیار احساس می شود و شاید حتی خیلی زیاد باشد. همانطور که ژن هک می گوید ، همانطور که بدن آنها به طور مکرر از یک طرف به آن طرف متمایل می شود ، اثرات تحریک دهلیزی گالوانیک در واقع رانندگی در بازی را بسیار دشوار می کند ، زیرا احساس تعادل انسان بر بسیاری از نحوه حرکت او حاکم است.

از آنجا که تحریک دهلیزی گالوانیک کاربرد گسترده ای ندارد اما هنوز کاملاً مشخص نیست که چقدر ایمن است یا نیست ، اما مطالعات مقدماتی به نظر می رسد نشان می دهد که تاکنون هیچ عارضه جانبی ناخواسته ای در بیمارانی که از این فناوری برای کمک به بهبود سکته مغزی استفاده می کنند مشاهده نشده است. مدتی طول خواهد کشید تا ببینیم کمپانی هایی مانند نینتندو لوازم جانبی GVS “جالب” را برای کنسول های خود منتشر می کنند. اگر نظارت بر ضربان قلب Wii حسگر نشاط بسیار بحث برانگیز تلقی می شود تا هرگز نتواند روشنایی روز را ببیند ، چه فرصتی برای فناوری وجود دارد؟ تعادل انسان را دستکاری می کند؟