محققان دانشگاه کرنل طرحی را پیشگام می کنند که می تواند با عبور از نوارهای مخصوص شارژ تعبیه شده در جاده ، باتری های خودروهای الکتریکی را دوباره شارژ کند. بزرگترین تعارف با داشتن وسایل نقلیه الکتریکی (EV) فرآیند دشوار مکان یابی ایستگاه شارژ هنگام کم شدن باتری و سپس صرف زمان زیادی برای شارژ مجدد آن برای یک سفر طولانی پیش رو است. این مشکل غالباً ذهن کسانی را که می خواهند به سمت وسایل نقلیه غیر آلاینده سوق پیدا کنند ، می گذراند. این تحقیق جدید می تواند راه را برای تغییر عقاید و افزایش تصویب وسایل نقلیه الکتریکی هموار کند.

خرم افریدی ، دانشیار مهندسی برق و کامپیوتر در دانشکده مهندسی و اعضای تیم وی در حال تحقیق درباره فناوری شارژ بی سیم EV به هنگام اتصال وسایل نقلیه هستند. این می تواند به صرفه جویی در وقت و بهبود بهره وری کمک کند.

Afridi می گوید برنامه ریزان هنگام سوق دادن کل کشور به وسایل نقلیه الکتریکی با سوالات زیادی روبرو می شوند. در صورت عدم وجود مراکز شارژ کنار جاده برای پاسخگویی به تقاضا ، جامعه چگونه به این ایده واکنش نشان می دهد ، یک س vitalال اساسی است. در چنین شرایطی ، روش افریدی و تیمش می تواند یک راه حل پایدار و اقتصادی ارائه دهد.

ریشه این ایده به بیش از 100 سال به مخترع صرب-آمریکایی نیکولا تسلا برمی گردد ، که سیستم الکتریکی با جریان متناوب (AC) را طراحی کرد – سیستم الکتریکی غالب که امروزه در سراسر جهان استفاده می شود. به دنبال نوآوری تسلا ، دانشمندان فرانسوی سعی کردند انرژی را به صورت بی سیم انتقال دهند اما موفق نشدند.

طی دهه های گذشته ، ایده انتقال انرژی بی سیم بار دیگر با توجه به دانشمندان مختلف در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت – از California در دهه 1980 به نیوزیلند در دهه 1990 – تلاش برای یافتن راهی برای انجام این کار در مقیاس وسیع. با این حال ، تلاش برای تجاری سازی این فناوری برای وسایل نقلیه مجهز به جاده دشوار و پرهزینه بوده است.

افریدی یک راه حل منحصر به فرد برای این چالش ها کشف کرد. او می گوید انتقال برق بی سیم “بر اساس همان فیزیک اساسی است” که برای ارسال پیام از طریق امواج رادیویی به فضاپیما استفاده می شود. وی کار در این پروژه را از سال 2014 آغاز کرد.

محققان دانشگاه کرنل سیستمی را طراحی کرده اند که از دو صفحه فلزی عایق بندی شده روی زمین وصل شده به یک خط برق استفاده می کند. سیستم بدون فریت این تیم نوید می دهد که برای جاسازی در جاده سبک تر و کم هزینه تر است. اکنون ، چالش بعدی پیش روی تیم توسعه این سیستم برای پیاده سازی گسترده است.