A massive sand worm roars in fury in art from Dungeons & Dragons' Van Richten's Guide to Ravenloft.

ببینید ، آنها فقط می خواهند از شما سوالی بپرسند. تصویر: Robin Olausson / Wizards of the Coast

تقریباً زمان فرود آمدن به هنگامی که Dungeons & Dragons آخرین کتاب منبع خود را منتشر می کند ، از demi-plane Ravenloft و بسیاری از قلمروهای آن وحشت داشته باشید ، a class = “sc-1out364-0 hMndXN sc-145m8ut-0 kVnoAv js_link” data-ga = “[[” Url جاسازی شده “،” پیوند داخلی “،” https://io9.gizmodo.com/how-dungeons- dragons-next-sourcebook-expands-its-view-1846309760 “، {” metric25 “: 1}]]” “href =” https://io9.gizmodo.com/how-dungeons-dragons-next-sourcebook- Expands- its-view-1846309760 “> راهنمای ون ریختن در Ravenloft . چیزهای ترسناک Ravenloft خیلی بیشتر از چیزهایی است که دوست عزیز Strahd با این حال موافق است. io9 فقط در یکی از آن سرزمین های جدید و پر زرق و برق دزدکی نگاه می کند و برای کسب اطلاعات بیشتر با طراح ارشد بازی D&D وس اشنایدر صحبت کرد.

کتاب منبع جدید به بازیکنان این امکان را می دهد که فراتر از سرزمین های استرهد فون زاروویچ در قلمرو نمادین باروویا – که قبلاً در نسخه پنجم لعنت بر Strahd – و بیش از 30 حوزه وحشت دیگر در صفحه Ravenloft. هرکدام پیچیده ای از موضوعات و ژانرهای ترسناک به بازی بازان ارائه می دهند ، از مراسم معراج بازی Dementlieu گرفته تا وحشت های یخی بزرگ Viktra Mordheim در لاموردیا – اما اگر به دنبال چیزی هستید که طلسم آن را کمی بیشتر کنید ، io9 هیجان زده است تا شما را برای اولین بار به Hazlan بیاندازد. ، سرزمینی از یک فاجعه و جادوگری بی نظیر ممکن است. راهنمای Ravenloft که برای هازلان تنظیم شده است ، و همچنین برخی از هنرهای باورنکردنی ، به اندازه غول پیکر برای قلمرو توسط رابین اولاسون ، را ببینید!

هازلان

دامنه محکوم به سحر و جادو

دارک ارباب: هازلیک

ژانرها: وحشت فانتزی و فاجعه تاریک

نشانه های برجسته: املای غیر اخلاقی ، محیط ویران شده جادویی ، تجربه های جادویی ، جادوی وحشی

طلسم های مه: چشم از حرز Hazlik ، پای گرمیشکا ، قراضه از قرمز جامه

در هازلان ، جادو اقتدار است ، توجیه هرگونه افراط و تفریط ، و برای کسانی که فاقد آن هستند ، شبح نابودی اجتناب ناپذیر است. این حوزه کمتر از یک آزمایشگاه جادویی گسترده است که جادوگر ارشد وی بر Hazlik به هر موجودی به عنوان یک کارآموز یا یک آزمودنی نگاه می کند. وی افرادی را که به عنوان جادوگران کوچکتر تصدیق می کند ، برای انجام آزمایشهای جادویی پیچیده ، سربازی جادو و واقعیت را تا زمانی که از بین برود ، سربازی می کند. این آزمایشات به طور بی وقفه دامنه ای خالی از نشاط ، شکنجه شده توسط بلایای جادویی را زخمی می کنند و با مکروهات غرق می شوند. بزرگترین زخمها بر جریانات نامرئی جادوی زیربنای زمین تأثیر می گذارد و آن را بی نظم و خطرناک می کند.

undefined

تصویر: Robin Olausson / Wizards of the Coast

جادوگران ، جادوگران و جادوگران از همه نوع مراقب باشید ، اگر حزب شما اقدام به Hazlan می کند! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الهامات ترس Hazlik io9 از دامنه و راهنمای Ravenloft در زمینه نقش آفرینی ترسناک چند س overال از طریق ایمیل از طراح بازی D&D وس اشنایدر پرسید. مصاحبه کامل را در زیر ببینید!


جیمز ویتبروک ، io9: در مورد روند ایده پردازی برای هازلان چه می توانید بگویید؟

وس اشنایدر: هازلان یک نمونه عالی از دامنه Ravenloft است که “فناوری” پشت مفهوم ترسناک آن از زمان پیدایش بهبود یافته است. در ریشه آن ، هازلان یک مردم سالاری وحشتناک است که توسط Hazlik ، یک فرمانروای کوچک جادوگر اداره می شود. اما از دهه ‘90 ، تصورات جمعی ما در مورد شکل ظاهری یک اختلال سحرآمیز شیطانی گسترش یافته است. اگر نه چیز دیگری ، تعداد فیلم های ترسناک آینده و ترسناک پس از آخرالزمان از آن زمان منفجر شده است. D&D همچنین دارای طرح جالب “یک جادوگر این کار را کرد”. چه کسی این سیاه چال را ساخته است؟ چرا شرورها حمله می کنند؟ جغدها از کجا آمده اند؟ یک جادوگر این کار را کرد. هازلان در قلب خود ادغام این مفاهیم است. میزبانان جادوگر بی رقیب و غیراخلاقی این کار را کردند. چی شد؟ همه چیز .

هازلان دامنه ای است که جادوگران هر کاری را که می توانستند انجام دهند تا حد زیادی انجام داده اند و هنوز هم این کار را انجام می دهند ، همه به نام کشف جادویی و با اثرات زخمی در مردم و سرزمین قلمرو. این باعث می شود دامنه انواع هیولاهای عجیب و غریب ، آزمایش های غیراخلاقی ، سرایت های جادویی ، آب و هوای غیر طبیعی ، واقعیت در حال فروپاشی ، بارش شهابی ، جهش ، بلایا و موارد دیگر باشد. نویسنده جسیکا راس با تیم در این حوزه کار کرد و ایده های بسیار زیبا و ناپسندی درباره طرح های جادویی شیطانی و بلایای گسترده دامنه را به جدول آورد. این تنوع با نقشه عجیب و غریب جارد بلاندو همراه شد تا هازلان را به یکی از پر جنب و جوش ترین و متنوع ترین دامنه های ترس تبدیل کند.

io9: وجود دارد دهها و دهها قلمرو وحشتناک در ریون لافت . مراحل مرتب سازی برای مرتب سازی جزئیات فراتر از قلمروهایی که قبلاً در منابع D&D گذشته پوشش داده شده بود ، چگونه بود؟

اشنایدر: ترس با گذشت زمان تغییر می کند. جبهه وحشت در دهه 80″ و ’90 همان عادلانه ای نیست که ما شاهد آن باشیم فیلم و داستان امروز . ما می خواستیم به جای تمرکز بر همان وحشت دهه های گذشته ، فضای گسترده تری از وحشت را فراهم کنیم. Domains of Dread ، خصوصاً برای همه آنچه قبلاً ارائه شده است ، فضای بی پایان دارد ، اما ما همچنین می خواستیم نحوه وحشت D&D را که شخصیت ها را در برابر انبوهی از زامبی های بی پایان ، فاجعه های زیست محیطی ، تهدیدهای وحشتناک مردمی و سایر وحشتها در سالهای اخیر رایج شده است. در برخی موارد ، دامنه های موجود تنظیمات طبیعی این مفاهیم را ایجاد می کردند ، اما سایر مفاهیم دامنه های کاملاً جدید خود را می خواستند.

io9: وقتی که هستید با راه اندازی کوتاه و تیز برای قلمروهایی از این دست ، چه ابزار دیگری Ravenloft را به بازیکنان و استادان سیاه چال ارائه می دهد تا تنظیماتی را که این روش لقمه را دارند انجام دهد؟ اشنایدر: راهنمای ون ریختن در Ravenloft یک فصل کامل در ایجاد دامنه ها و دارکولدهای خود شما دارد. با برخی از دامنه های کوتاهتر کتاب ، خوانندگان را در مسیری خاص گسیل می کنیم ، اما کشف کجاست که آنها به آنها منتهی شود. با بحث های متنوع در مورد ایجاد ماجراهای ترسناک با موضوع ژانرهای خاص و صدها ایده مرتبط با عناصر داستان ، DM ها جزئیات زیادی پیدا می کنند تا به آنها کمک کند دامنه های موجود یا خلاقیت های خود را از بین ببرند.

io9: شما قبلاً در مورد Ravenloft صحبت کرده اید ، از جمله ابزارهایی که بازیکنان برای تعدیل و اجرای موافقت با توافق بر روی مواد موجود در جدول ، برای بازیکنان صحبت می کنند. می توانید کمی بیشتر در مورد چگونگی مطابقت این قوانین با داستان سرایی ترسناک Ravenloft و رویکرد WOTC برای گسترش راهنماهای “جلسه صفر” مانند این در مطالب آینده ، به ما بگویید؟

اشنایدر: در بیشتر موارد ، این کار به همین سادگی است که کسی را مجبور نکنید در فیلمی که نمی خواهد ببیند بنشیند. اگر نوعی فیلم ترسناک وجود داشته باشد که من آن را دوست ندارم ، دیگر نمی توانم آن را ببینم. یا اگر تریلر را از دست داده باشم و فیلمی چرخشی پیدا کند که علاقه ای به آن ندارم ، می توانم بیرون بروم. من بیشتر تجربیات رسانه های ترسناک خود را کاملا کنترل می کنم. (دکمه های پاور به معنای یک سفر قدرت است.) وقتی تجربه ترسناک شما گروهی از بازیکنان با همکاری باشد ، وقتی هیچ تریلری وجود ندارد و وقتی داستان به هر شکل ممکن امکان دارد ، همه چیز پیچیده تر می شود. بنابراین بازیکنان در موقعیت های غیرمنتظره یا ناخوشایند احساس گرفتاری نمی کنند ، ما چارچوبی را برای گروه ها فراهم می کنیم تا درباره وحشت صحبت کنند و درمورد کارهایی که انجام می دهند و نمی خواهند در یک بازی ببینند از اول حضور داشته باشند. علاوه بر این ، ما در مورد چگونگی تنظیم این انتظارات پس از شروع یک کمپین صحبت می کنیم – حتی در صورت لزوم ، بازی متوسط ​​نیز. در بهترین سناریوها ، گروه ها به این گزینه ها نیازی نخواهند داشت ، اما اگر یک ماجراجویی روند غیرمنتظره ای پیدا کند ، ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بازیکنان می توانند به سرعت تنظیم شوند و دوباره به بازی برگردند.


راهنمای ون ریختن برای Ravenloft فردا ، 18 مه در فروشگاه ها است.


برای اطلاعات بیشتر ، مطمئن شوید که ما را در اینستاگرام ما دنبال می کنید @ io9dotcom .