Trevor Belmont and Sypha Belnades are ready to fight in Netflix's Castlevania.

Trevor Belmont و Sypha Belnades برای یک تلاش نهایی آماده می شوند.
تصویر: Netflix

بررسی های io9 بررسی ها و تحلیل های مهم فیلم های مورد علاقه طرفداران ، نمایش های تلویزیونی ، کمیک ها ، کتاب ها و موارد دیگر.

تقریباً در نیمه راه فصل آخر Castlevania آخرین فصل هنگامی که در اوج یک مبارزه سخت ، خونین و کاملاً خارق العاده ، یک شخصیت به دیگری فریاد می زند “این در مورد دراکولا است ، نه !؟ ” و … همین. این نمایش بهتر و بدتر است ، زیرا Castlevania نتفلیکس برای آخرین بار شلاقهای خود را می شکند.

علیرغم همه تهدیدهای شگرف ، قهرمانان Netflix و انیمیشن پاورهاوس در مورد دنیای نماد بازی ویدیویی کونامی بیش از چهار فصل با آن روبرو شده اند – از کلیساهای فاسد و بزرگ (و غم انگیز) خود ولاد به وحشت های کمربند و فراتر از آن – مسلماً بزرگترین چالش Castlevania چهره ها در به پایان رساندن همه چیز است. قابل درک است که در اینجا احساس لرز وجود دارد. نمایش به پایان رسید سومین فصل آن با قهرمانان خود در مسیرهای مختلف ، خالی از سکنه ، متناقض مختلف آن نیروهایی که درگیر طرحهای خودشان هستند. گردآوری همه این نخ ها در کنار رشته های جدید و سپس کشیدن آنها به دور پایان رضایت بخش ، کار سختی است. به خصوص وقتی که اکنون می دانیم با پایان نمایش از پتانسیل برای داستان های جدید در جهان خود برخوردار است. پس از آن چیز خوبی است ، که Castlevania در بیشتر قسمتها فرود می آورد. مشکل این است که برای رسیدن به آنجا مدت زمان بسیار طولانی به چرخش چرخیده و بسیاری از تبلیغات ایدئولوژیک طول می کشد.

undefined

تصویر: Netflix

تنظیم فقط چند هفته پس از اتفاقات فصل سوم ، Castlevania فصل چهار با بی هدفی آغاز می شود که به سرعت به موضوع اصلی تبدیل می شود هر شخصیت اصلی و گروهی که در چند قسمت ابتدایی آن دوباره با آن آشنا می شویم. در حالی که در حال راه اندازی موضوعات جدیدی است که قوس سریال گسترده تری را به حالت آویزان در می آورد. ترور و Sypha (به ترتیب با صدای ریچارد آرمیتاژ و الخاندرا رینوسو) ویران شده توسط حوادث تلخ در Lindenfeld ، خود را سرگردان می بینند با این کار ، مبارزه با موجودات شب ولگرد فقط برای کاری بیش از اینکه بخواهند انجام می دهند. آلوکارد (جیمز کالیس) نیز به همین ترتیب ناامید است ، و به طرز مالیخولیایی وقت خود را در قلعه پدرش می گذراند ، و از مردم دوری می کند تا اینکه فرصتی برای ماجراجویی – و ارتباط برقرار می شود – از طریق یک رهبر روستای محلی ، گرتا (مارشا توماسون).

در طرف دیگر ، شرور ما احساس می کنند که حرکت را دنبال می کنند. آیزاک (Adetokumboh M’Cormack) – که بیشتر فصل گذشته خود را صرف ایجاد نیرو در تلاش برای انتقام از ستوانهای سابق دراکولا (گراهام مک تاویش) کرده است – فصل را در یک دوره طولانی خود بازتاب آغاز می کند ، انتقام او به همین ترتیب ، شورای استیریا – استریگا (ایوانا میلیچویچ) ، مورانا (یاسمین آل ماسری) و لنوره (جسیکا براون فایندلی) – همه خود را در جهت هدایت خواهرشان کارمیلا (جیمی موری) مطمئن نیستند که امپراطوری خون آشام خود ، حالا که استاد جعل هکتور (تئو جیمز) ظاهراً به خواست خود خم شده است.

undefined

تصویر: Netflix

این بسیار انعکاس خود و احساس بی هدفی است ، با این حال ، خوشبختانه در افتتاحیه برخی از جریان خون وجود دارد سریالی که جنبش رو به جلو مورد نیاز را فراهم می کند: یک شخصیت آشنا ، در کیمیاگر بازگشت ژرمن بیل نایگی ، به تلاش خود برای یافتن معشوق سابق خود در راهروهای بیکران عرفانی ، به هر قیمت ، ادامه می دهد. بقیه چند مورد جدید هستند ، وارنی از لندن (مالکوم مک داول) و راتکو (تیتوس ما) lliver) ، دو خون آشام اولین دادگاه دراکولا ، که نقشه بازگشت روح ارباب خود را برای بازپس گیری شهر تارگوویست به نام او می کشند ، شهری که یک بار کنت انتقام خونین را به دلیل سوزاندن همسر انسانی اش لیزا (امیلی پرستو) در زیر باران بارید. .

با توجه به اینکه ما در طول سه پاراگراف گذشته فقط لازم بود تنظیمات شش نقطه کانونی مختلف را برای مجموعه توضیح دهیم ، شاید تعجب نکنید اگر بشنوید که بیش از حد بیش از حد کند جریان اپیزودهای فصل چهار وجود دارد. این قسمت ها با دقت گام برمی دارند ، اما کسل کننده هستند ، زیرا شخصیت ها عمدتا در اطراف ایستاده اند و یا ایدئولوژی های خود را به سمت یکدیگر بیرون می کشند (یا به سادگی برای خودشان) ، با این پرسش که هدف واقعی آنها از زندگی در این مرحله با توجه به عدم وجود دراکولا ، چهره ای که در گذشته همه این گروههای بی شمار را به یک شکل یا شکل دیگر متحد کرده بود. این کار لحنی فوق العاده ای است – ادامه فصل مالیخولیای ناراحت کننده در فصل گذشته که به پایان رسید – اما وقایع کوتاه حرکتی حرکتی یا چند شوخی شوخ طبعانه (عمدتا از Trevor و Sypha) کمک چندانی به قسمت خوبی از فصل نمی کند که فقط احساس چرخ می کند – در حال چرخش است تا منعکس کننده هدفمند.

undefined

تصویر: Netflix

این در راه اندازی فصل 10 قسمت نقش مهمی دارد. نیمه ابتدایی به راهپیمایی آهسته اما مطمئناً آیزاک به استایر و کارمیلا اختصاص دارد ، چون داستان های Trevor ، Sypha ، Alucard و Greta در پس زمینه باقی مانده است. وقتی قوس آیزاک به نتیجه طبیعی رسید ، او از این فصل خارج می شود. با توجه به تمرکز شدید قسمت های ابتدایی روی او ، تقریباً ناگهانی است ، اما اجازه می دهد تا Castlevania تا در دوئل محوری شود ، در نهایت من رشته های پیچیده دفاع الوكارد و گرتا از پناهندگان محاصره شده اخیر ، و ترور و سایفا در كشف توطئه های وارنی در تارگوویست. این ساختار تلاشی است برای ایجاد تمرکز لازم برای هر کمان ، همانطور که در ساعات پایانی این داستان می آید. با این حال ، از آنجا که آنها عمدتا از یکدیگر سکوت می کنند ، هر زمان که تمرکز ما بر تعداد بیشماری توطئه ها باشد ، همه چیز احساس انزوا و حواس پرتی می شود. این مسئله مشابهی است که فصل سه از آن رنج می برد ، اما اکنون که واحدهای بیشتری از شخصیت ها به این ترکیب ریخته می شوند ، این مسئله فقط پیچیده است.

خبر بهتر این است که نیم فصل عقب احساس می کند خیلی سریعتر روی پاهای خود احساس می کند. این تا حدی به لطف اکثر مجموعه های اکشن فصلی است که در آنجا اتفاق می افتد – و این اکشن هم از نظر مقیاس و هم از نظر رقص لطیف و رقابتی بهتر از آنچه در سریال بوده است بوده است. سرانجام ، وقتی است که Castlevania متوجه چیزی می شود که احساس می کند در این مرحله خیلی طولانی در نمایش نبوده است: سریال در بهترین حالت وقتی Trevor ، Alucard و Sypha با هم به عنوان یک تیم هستند. لحظه ای که سرانجام کمان های آنها به هم پیوستند و نقشه واقعی که در پس زمینه فصل بافته شده است (البته بسیار آهسته) لحظه ای از کاتارسیس بزرگ ، و یکی از راضی کننده ترین صحنه های کل نمایش است. این فقط به دلیل شیمیایی نیست که آرمیتاژ ، رینوزو و کالیس به وضوح دارند بلکه به این دلیل است که این مجموعه به طور ناگهانی شروع به شلیک به همه استوانه ها می کند. همه چیز کلیک می کند ، گویی تیم پشت نمایش می داند که یک بار آنها با هم هستند ، می تواند تمام شود – و این کار را با انرژی پاره پاره ای که بالاترین اوج های سریال را به شما یادآوری می کند.

تصویر: Netflix

این انرژی به طرز لذت بخشی ، با رسیدن به اوج نمایش حفظ می شود و از اوجهای لحظه های اکشن نهایی و واقعاً باورنکردنی خود پایین می آید تا یک دوره درون نگری و تأملی که در این مرحله از سریال کار می کند ، نه اینکه در ساخت آن دخالت کند. برای نمایشی که غالباً و به طرز جالبی در غم و اندوه دنیای خود غرق شده است ، جای تعجب دارد خوشحال می شویم بگوییم که Castlevania با یک هاپ طراوت آور پایان می یابد یادداشت خوب در فصلی که احساس بی هدفی را در کل بازیگرانش به وجود می آورد ، آخرین واسطه گری در مورد قوس های Trevor ، Sypha و Alucard نشان می دهد که آنها با رضایت خاطر زیادی به این موضوع می پردازند که به خوبی به آن مضمون می پردازند. شما سرانجام می توانید با شخصیت هایی که می خواهید بیشتر وقت بگذارید ، وقت بگذرانید و نحوه بسته شدن داستان های آنها – یک خداحافظی عالی – به اندازه کافی راضی کننده است تا ساختن زودتر و نامرتب تر فصل برای رسیدن به آنجا ارزشمند باشد در پایان.

شاید برای بسیاری از افراد کافی باشد. Castlevania فرود را به گونه ای می چسباند که بخشیدن سفر سختی که برای رسیدن به آنجا لازم است آسان باشد. مواردی که نمایش همیشه با آنها روبرو بوده است (عملکرد آن ، سه نفره قهرمانانه آن) در اینجا برجسته است و مواردی که همیشه با آن دست و پنجه نرم می کند (سرعت ، و سایه طولانی غیبت دراکولا از زمان شکست در فصل دو) ، نقاط ضعف ثابت هستند. خوب یا بد ، Castlevania به صورت کاملا Castlevania ظاهر می شود: نمایشی که تقریباً خود را از قبل بهتر از بسیاری از سازگاری های بازی ویدیویی در پی آن . با این حال امیدوارم هر آنچه که در سالهای آینده برای دنیای آن در نظر گرفته شده است بتواند از چند اشتباه آن درس بگیرد.

Castlevania فصل چهارم از 13 مه در Netflix شروع به پخش می کند.


برای اطلاعات بیشتر ، مطمئن شوید که این موارد را دنبال می کنید ما در اینستاگرام ما @ io9dotcom