Google G logo, pixelated
عکس: دیوید راموس (گتی ایماژ) (گتی ایماژ) ، گرافیک: شوشانا وودینسکی (گیزمودو) (گتی ایموژ) (گتی ایماژ)

طی چند ماه گذشته ، میلیون ها کاربر Chrome در آزمایشات اصلی Google برای این فناوری قرار گرفته اند که قصد دارد جایگزین به سرعت خراب می شود کوکی ردیابی شخص ثالث. Federated Learning of Cohorts – یا به اختصار FLoC – یک نوع جدیدی از تکنیک ردیابی که قرار است یک باشد دوستانه تر ، محافظت از حریم خصوصی بیشتر برای ردیاب هایی که همه ما می شناسیم و از آن متنفر هستیم و موردی که گوگل به نظر می رسد برای اجرای کامل تا سال 2022

همانطور که انتظار دارید از یک Google حریم خصوصی فشار ، مردم نگرانی داشتند. بسیاری از آنها را. The Electronic Frontier Foundation اشاره کرد که به نظر می رسد طراحی FLoC برای هدف قرار دادن غارتگرانه متناسب باشد. مرورگرهایی مانند Firefox و شجاع اعلام کرد که از فن آوری مرورگر خود پشتیبانی نمی کنند ، در حالی که DuckDuckGo به معنای واقعی کلمه یک برنامه افزودنی برای مسدود کردن FLoC به طور کامل. در حالی که این محاکمه مدام کنترل می کند ، دانشگاهیان و فعالان به یافتن روزنه هایی ادامه دهید که با وعده های حفظ حریم خصوصی FLoC مغایرت دارد.

تنها آنها نیستند. Digiday این هفته گزارش داد برخی از بازیگران بزرگ در صنعت adtech شروع به تهیه نقشه هایی برای تبدیل FLoC به چیزی همانند تهاجم کوکی ها کرده اند قرار است له شود. در بعضی موارد ، این بدان معناست که شرکت ها هرگونه ضایعات داده ای را که می توانند از Google با کاتالوگ اطلاعات کاربر خود بدست آورند ، FLoC را از یک شناسه” ناشناس ” فقط بخشی دیگر از اطلاعات شخصی برای شرکتهای سایه دار برای تدوین. برخی دیگر FLoC را به عنوان ابزاری عالی برای انگشت نگاری شروع کرده اند – خصوصاً دستکاری نشده تکنیک ردیابی که می تواند بدون در نظر گرفتن تعداد دفعات ناشناس ماندن شما را به دقت نشان دهد یا حافظه پنهان خود را شستشو دهید .

در وسط همه اینها ، محبوب ترین مرورگر در جهان ، Chrome ، فقط … به راه دیگری نگاه می کند.

” حتی اگر Google هنگام طراحی این فناوری به این موارد فکر نکرده باشد ، به محض اینکه این مطالب را در سال 2019 در معرض دید عموم قرار می دهند ، این دقیقاً همان چیزی است که طرفداران می گفتند ، “گفت: بنت سایفرز ، یک فن آور در EFF که روی adtech تمرکز دارد. “شما می توانید یک نگاهی به این چیز بیندازید و بلافاصله بدانید که این فقط به ابزاری دیگر برای انگشت نگاری و پروفایل تبدیل می شود که تبلیغ کنندگان می توانند از آن استفاده کنند.”

چه آیا FLoC قرار است باشد و تفاوت آن با کوکی ها چیست؟

زمین برای FLoC در نگاه اول کاملاً محرمانه به نظر می رسد. قرار است کوکی های شخص ثالث که FLoC جایگزین آنها می شود ، یک آفت بزرگ برای وب است که بسیار زیاد است. آنها برای ایجاد پروفایل های بی نظیر بی نظیر ، از هر کلیک و پیمایش انجام شده هنگام مرور نقشه برداری می کنند و آن پروفایل ها را تبلیغات اسپم می کنند در سایت های متعدد . FLoC مخلوط می کند که به طور جداگانه ردیابی و هدف گذاری را انجام می دهد ، درعوض افراد را در گروه های ناشناس را بشناسید. این گروه ها هزاران نفر در عمق مردم قرار دارند و هر هفته پاک می شوند – به این معنی که (در یک جهان کامل) از گروه همگانی شما نمی توان برای انتخاب شما از بین جمعیت استفاده کرد و نمی تواند برای هدف قرار دادن شما در طولانی مدت. حداقل ، این به این ترتیب فروخته می شود.

علاوه بر این ، شناسه FLoC شما که همیشه در حال تغییر است ، با یک حروف بی معنی از حروف و اعداد برچسب خورده است که فقط گوگل می تواند رمزگشایی کند و این جنجال به صورت محلی برگزار می شود در مرورگر خود ، به جای اینکه در اختیار برخی از شرکت های شخص ثالث باشید که هرگز نام آن را نشنیده اید. در مجموع ، FLoC قصد داشت شما را به یک قطره بی نام در دریایی پرمخاطب از داده تبدیل کند ، جایی که همه چیز درباره شما – نام شما ، تاریخچه وب شما ، آنچه برای ناهار سفارش داده اید – در عمق زیر سطح خاک دفن شده است.

در ابتدای امسال ، Google اعلام شد که برخی از این گروه های FLoC برای تبلیغ دهندگانی که می خواهند آنها را از طریق آزمایشات مبدا ، با برنامه ریزی برای ارائه اولین تبلیغات با هدف FLoC در سه ماهه دوم سال جاری. تاکنون ، شرکت گزارش ها که به طور گسترده 33872 گروه مختلف وجود داشته است و هر گروه داده هایی را از” حداقل “2000 مشتری Chrome که انتخاب شده اند نگهداری می کند به برنامه به معنای واقعی کلمه یک شبه.

گوگل نه تنها فراموش نکرد که به این میلیونها کاربر یک پیشنهاد اساسی بدهد ، بلکه به هیچ وجه به کاربران اجازه نمی داد ببینند آیا آنها به گینه ناخواسته تبدیل شده اند یا خیر. خوک ها در این آزمایش جهانی (خوشبختانه EFF انجام داد راه بیش از حد حلقه ها برای انجام این کار.

قوانین مربوط به FLoC چیست؟ هاها … قوانین …

این اوایل آزمایشات ، به معنای واقعی کلمه هیچ قانونی در مورد تبلیغ کنندگان ، شرکت های adtech یا هر شخص دیگری وجود ندارد در این آزمایشات می توان با این داده ها انجام داد. این بدان معناست که حداقل در کل تقریباً 68،000 کاربر Chrome دارای داده های همگروهی خود را جمع کرده ، تجزیه شده و به طور بالقوه برای سودهای کلان همین الان. (ما برای اظهار نظر در مورد این آزمایشات با Google تماس گرفته ایم).

آنطور که انتظار داشتید از بین رفته است. Xaxis ، یکی از غول های adtech که بخشی از این دادگاه است ، به دیجی دی گفت که در حال حاضر “در حال انجام یک تجزیه و تحلیل” است تا ببیند که چگونه می توان شناسه های FLoC را در گزینه کوکی خود ، که آنها “موکی” نامیده می شوند ، ادغام کرد. ” بله ، واقعاً . نیشانت دسای ، یکی از مدیران ناظر بر عملیات فنی Xaxis ، صریحاً گفت که رشته های اعدادی که FLoC آنها را جدا می کند “یک بعد اضافی از چگونگی حل هویت [یک شخص] است.”

دسای آن را با آدرسهای IP مقایسه کرده است که بازاریاب ها برای هدف قرار دادن شما استفاده کرده اند از دهه 90 . مانند یک آدرس IP ، می توان شناسه FLoC شخصی را از یک صفحه وب بدون هیچ گونه ورودی از طرف کاربر بیرون کشید ، و این کار دسترسی آسان تری نسبت به آدرس های ایمیل و شماره تلفن هایی است که معمولاً کاربر به صورت دستی باید اطلاعات را تحویل دهد. مانند یک آدرس IP ، این شناسه ها رشته هایی از اعداد هستند که چیزی در مورد شخص فاش نمی کنند تا زمانی که با یک بوفه از سایر نقاط داده در یکجا جمع شوند . و مانند ( برخی از ) آدرس های IP ، شناسه های FLoC کاملاً ثابت نیستند – بالاخره هر هفته از نظر فنی بازنشانی می شوند – اما وقتی یک گروه خاص به شما اختصاص داده شود ، احتمال اینکه مدتی با آن گیر بیفتید وجود دارد.

“اگر رفتار شما تغییر نکند ، الگوریتم به شما در همان گروه مشابه اختصاص می دهد ، بنابراین برخی از کاربران یک شناسه FLoC مداوم با خود دارند – یا می تواند ، “دسایی به دیجی دی گفت.

مهندس نرم افزار گوگل ، دیپاک راویچندران ، این را با صراحت بیشتری در تماس اخیر با کنسرسیوم شبکه جهانی وب (یا به طور خلاصه W3C). هنگامی که از وی پرسیده شد که میزان FLoC ID کسی پایدار است ، Ravichandran پاسخ داد که “یک کاربر متوسط ​​به طور متوسط ​​بین 3-7 دامنه در یک روز بازدید می کند و آنها با گذشت زمان نسبتاً پایدار هستند.”

راویچندران خاطرنشان کرد که حتی اگر هر هفته یک نفر از یک گروه به یک گروه دیگر بپرد ، اگر یک پرنده را از مرور وب خود مشاهده کنید ، همه چیز زیبا به نظر می رسد مشابه. این بدان معناست که حتی با بازنشانی بعد از هفت روز ، شما احتمالاً همان شناسه قبلی را به شما اختصاص می دهد و بقیه را بی معنی می کند.

چه کسی از این شناسه های FLoC استفاده می کند؟

Xaxis فقط یکی از بسیاری از موارد است ( بسیاری از شرکتهای ) با این نوع برنامه ها در فضای adtech. Mightyhive ، یک شرکت داده مستقر در سانفرانسیسکو ، به دیجی دی گفت که کاربران را به “سطل” های خاصی هدایت می کند تا ببیند آیا شناسه FLoC که از مرورگر آنها با مارک تجاری استفاده شده است ، “خرید برخی محصولات خاص” با “اقدامات خاصی” همراه است یا خیر. واسطه Adtech Mediavine رفته ثبت شده با بیان اینکه در حال حاضر هرگونه شناسه FLoC را از مراجعه کنندگان به 11،000 قدیمی

به فناوری آن متصل شده اند و سپس این داده ها را به سایر شرکای مسئول تجزیه شناسه هایی که از کدام صفحات وب خاص بازدید می کنند ، انتقال می دهند.

این به اصطلاح” شرکای جانبی تقاضا

“(DSP ها ، برای کسانی که در این biz هستند) کسانی هستند که وظیفه دارند بفهمند کدام شناسه بهم ریخته مربوط به یک مادر جدید ، یک نوجوان است TikToker یا پسری که واقعاً واقعاً سگ ها را دوست دارد.

در حال حاضر ، ارزش حدس زدن این برچسب ها بسیار گسترده خواهد بود. در همان تماس W3C ، راویچندران توضیح داد که این اولین مجموعه ها به طور انحصاری با استفاده از داده های مربوط به نام دامنه ای که شخص در آن قرار دارد تولید می شوند ، و دیگر هیچ چیز. صفحات مختلف یک سایت یا محتوای واقعی یک صفحه خاص در الگوریتم FLoC در نظر گرفته نشده است – هرچند وی اشاره کرد که ممکن است “اواخر امسال” تغییر کند.

اگر از خود می پرسید که رمزگشایی این کدهای همجنس رمزگونه برای این DSP ها چقدر سخت است ، پاسخ “خیلی زیاد” نیست. ماه گذشته ، زاج موزیلا دون مارتی – که اکنون در شرکت تبلیغاتی CafeMedia کار می کند – وبلاگی را منتشر کرد که چگونگی رمزگشایی تقریبی برخی از اصلی ها را مشخص می کند دسته های FLoC که از سایت هایی که شرکت وی با آنها کار می کرد بازدید می کردند. وی پس از به هم ریختن گروه های مختلف 33000 ساله Google که در 33 مگا هورت تولید کرده است ، وی کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت هایی را که این “هورت” در آنها پرکاربرد انتخاب کرده است.

پس از فیلتر کردن برخی از کلمات کلیدی پیش پاافتاده تر (برای “معنادارتر کردن نتایج”) ، و در نهایت با … این:

Table showing the types of FLoC cohorts.

1 گروه kFLoC = 1000 گروه FLoC. با عرض پوزش اگر این کسی به کلاس شیمی دبیرستان فلش بک می دهد.
عکس صفحه: CafeMedia (Gizmodo)

در سکته های گسترده ، احتمالاً می توانید بگویید که هر یک از این FLoC ها چه نوع شخصی را نشان می دهد. شماره 32 ، شامل کلماتی مانند “سالم” و “گوجه فرنگی” و “سیب” و “لوبیا” (مورد علاقه شخصی من) ممکن است کسی باشد که واقعاً باشد برای خوردن مواد غذایی ارگانیک و آشپزی از خانه . شماره 20 (“قلاب بافی” ، “الگو” ، “نوشتن”) به نظر می رسد مانند یک فرد لرز است که می تواند شما را به یک روسری راحت تبدیل کند. شماره 15 (“کدها” ، “قابل چاپ” ، “تخم مرغ ها”) به نظر می رسد … خوب ، صادقانه بگویم که در مورد آن مطمئن نیستم. یک برادر فنی که یک شاکشوکا خوب را دوست دارد؟

اگر یکی از این گروه ها را با هر داده دیگری که یک کارگزار اصلی داشته باشد مطابقت دهید ، احتمالاً چیز زیادی در مورد کسی نخواهید آموخت روی آنها مطمئناً ، ممکن است یاد بگیرید که این پسر واقعاً سحر و جادو / دیگ / سگ است – اما اگر تجربیات گذشته من با بچه های سگ جادویی سگی است ، شما احتمالاً قبلاً این موضوع را در مورد آنها می دانید.

اما اگر آن شخص به طور مرتب به وب سایت هایی با محوریت موضوعات کوئیر یا ترانس ؟ اگر او بخواهد به مهرهای غذا بصورت آنلاین ؟ این نوع وبگردی – دقیقاً مانند همه وبگردی ها – به الگوریتم FLoC تبدیل می شود ، و به طور بالقوه تعداد بی شماری از اپراتورهای مبهم adtech را در مورد جنسیت یا وضعیت مالی یک شخص معرفی می کند. و از آنجا که دنیای به اشتراک گذاری داده ها هنوز (بیشتر) است بیابان های بی قانون به رغم قانونگذار بهترین نیت ها ، خیلی مانع انتقال داده ها توسط DSP به بالاترین پیشنهاد دهنده نمی شود.

Google می داند این یک مشکل است. حتی یک کاغذ سفید با جزئیات چگونگی برنامه ریزی برای جلوگیری از برنامه های پیش بینی شده از “ دسته های حساس ” ، مانند نژاد ، مذهب یا شرایط پزشکی یک شخص. اندکی پس از افتادن آن مقاله ، Cyphers یک وبلاگ با استدلال خودش – از جمله دیگر – که این مقاله با عصبانیت نیمه کاره است.

“منظورم این است ، بله ، آنها تلاش کردند. سایفرز گفت ، این بهتر از تلاش نکردن است. “اما من فکر می کنم راه حل آنها مشکل سختی را که می خواهند حل کنند طفره می رود.”

مسلماً حل این “مشکل سخت” که وی در مورد آن صحبت می کند بسیار دشوار است: چگونه می توانید آسیب پذیرترین کاربران خود را از پروفایل شدن به روشهای مختلف مصون نگه دارید از تهدید کننده زندگی به از نظر اقتصادی ویرانگر در حالی که هنوز جمع آوری نشده است می توانید اطلاعات زیادی راجع به آنها جمع کنید تا افراد دیگر بتوانند درآمد کسب کنند؟

گوگل ، به نوبه خود ، تصمیم گرفت با حل تاریخچه مرور برخی از کاربران که بخشی از این آزمایشات هستند ، این مشکل را برطرف کند تا ببیند آیا آنها بازدید کرده اند یا خیر. سایتها در “دسته های حساس” مختلف به عنوان مثال یک وب سایت برای یک بیمارستان ممکن است دارای برچسب “پزشکی” باشد ، یا یک سایت برای کلیسای یک شخص با عنوان “دین”. اگر گروه های همگانی به ویژه در این دسته های ممنوع اغلب به قاچاق بپردازند ، Google هدف قرار دادن آن گروه را مسدود می کند.

به عبارت دیگر ، پیشنهاد Google فرض می کند که افراد در یک گروه خاص “حساس” به طور دسته جمعی از وب سایت های خاص “حساس” بازدید می کنند. اما این فقط … این نیست که چگونه مردم وب را مرور می کنند. افراد مبتلا به افسردگی احتمالاً هر روز در مرکز روانپزشکی شرکت نمی کنند ، و شخصی که خود را به عنوان LGBT + معرفی می کند ممکن است در کمین هر آنچه گوگل تصور می کند “وب سایت همجنسگرایان” باشد ، نباشد. مطمئناً ، افراد موجود در این دسته ها ممکن است رفتار مرور ، اما پیشنهاد Google مانند یک راه حل برای یک دنیایی که در آن مردم به جای اینکه مانند افراد ، مانند ربات ها به مرور وب بپردازند ، خوب است.

اگرچه در پایان روز ، گوگل در تلاش است تا FLoC را به طور کامل گسترش دهد اواسط سال 2022 ، خواه برای ما آماده باشد یا نه. “اگر بروید و به FLoC عمومی به گفته سایفرز ، صفحات Github ، صفحات رفت و برگشتی بین افرادی که FLoC را طراحی کرده اند و طرفداران حریم خصوصی با اشاره به دلیل چرا این ایده بدی است. و هر بار ، طراحان دقیقاً مانند “خوب است بدانید!” ما هنوز فکر می کنیم که حق با ماست. “”