سخت‌افزارمگ

تعطیلی میکسر – سرویس بازی مایکروسافت به قصد همکاری با فیسبوک بسته شد!

تعطیلی میکسر (پلتفرم اختصاصی گیمینگ مایکروسافت)، خبری بود که شب گذشته در میان مراسم WWDC اپل، مورد بی توجهی قرار گرفت. اما حالا گفته شده که سرویس Mixer از تاریخ 22 جولای (1 مرداد) بسته خواهد شد و مایکروسافت قصد همکاری با فیسبوک در پروژه Facebook Gaming را دارد. این خبر ناگهانی بدان معنی است که استریمرهای میکسر از امروز به فیسبوک گیمینگ منتقل خواهند شد و مایکروسافت از یک ماه آینده برای میکسر سرویسی ارائه نخواهد کرد.

چرا مایکروسافت دست به تعطیلی میکسر زد؟

مایکروسافت تلاش کرد تا میکسر را به استاندارد مورد نظر برای رقابت با توئیچ، یوتیوب و حتی فیسبوک گیمینگ برساند و در نهایت تصمیم به چنین کاری گرفت. فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت گفته:

“ما از نظر تعداد بازدیدکنندگان فعال ماهانه، جاییکه رقیبان بسیار بزرگی در بیرون هستند، بسیار عقب‌تر کار خود را شروع کردیم. من فکر می‌کنم که جامعه میکسر از مخاطبان گسترده فیسبوک و امکانات آن بهره خواهد بود و از طریق این شبکه اجتماعی به راحتی توانایی دستیابی به گیمرها را پیدا خواهد کرد.”

مایکروسافت در طی همکاری با فیسبوک، بازدیدکنندگان و گیمرهای خود را در هفته‌های آینده به Facebook Gaming منتقل خواهد کرد. از اولین روز مرداد سایت میکسر و برنامه‌ی آن به صورت خودکار به صفحه فیسبوک گیمینگ منتقل خواهد شد. شریکان میکسر همچنان به همکاری ادامه خواهند داد و استریمرهایی که از برنامه کسب درآمد میکسر استفاده می‌کردند، بخشی از برنامه Level Up فیسبوک خواهند بود. مشترکین پولی (Mixer Pro) نیز باقیمانده حساب خود را به کارت هدیه Xbox دریافت خواهند کرد.

چرا مایکروسافت، فیسبوک را انتخاب کرد؟

این انتخاب کاملا استراتژیک بوده و به سرویس استریم بازی‌های ابری (xCloud) مربوط می‌شود. مایکروسافت با همکاری نزدیک با فیسبوک، قصد آوردن xCloud به فیسبوک گیمینگ را دارد. این سرویس شبیه به استادیا گوگل در میکسر نمی‌تواند به آن سطح از شکوفایی برسد. از همین رو، نیاز بود تا مایکروسافت متحد قوی‌تری با اجتماعی بزرگ در اختیار داشته باشد.

مایکروسافت از دستیابی به 2 میلیارد گیمر برای xCloud می‌گوید. هدفی که میکسر برای دستیابی به آن، به اندازه کافی قوی نبود. البته هنوز مشخص نیست که xCloud چه زمانی در Facebook Gaming ظاهر خواهد شد، اما این بخش کلیدی همکاری دو شرکت است. فیل اسپنسر گفته است:

“من فکر نمی‌کنم برای آنکه نتیجه همکاری دو شرکت و استفاده از این تکنولوژی برای بازدیدکنندگان فیسبوک گیمینگ را ببینیم، نیاز باشد زمان زیادی منتظر بمانیم.”

پیش از این هم دیده بودیم که مایکروسافت برای همکاری با سرویس‌های بزرگتر، از سرویس‌های خود دست می‌کشد. اما این بار، این به معنای پایان ماجرا نیست. اسپنسر آن را شروع فرصت‌های گیمینگ فیسبوک و مایکروسافت می‌داند. با این حال مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار استریمرهای معروفی است که مایکروسافت هزینه سنگینی برای جذب آن پرداخته بود. Ninja و Shroud دو گیمری بودند که میکسر با جذب آنها، سعی داشت تا مخاطبین سرویس‌های دیگر را جذب خود کند، اما این کافی نبود. نینجا، شراود و استریمرهای معروف دیگر میکسر حالا آزاد هستند و می‌توانند به توئیچ یا فیسبوک گیمینگ بپیوندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *