Exxon, our fossil fuel savior.
اکسون ، ناجی سوخت فسیلی ما.
عکس: لوگان سایرس (گتی ایماژ)

Over در چند دهه گذشته ، شرکت های نفتی عمدتا از انکار آب و هوا دور شده اند. اکنون ، شما می توانید مراجعه کنید انرژی غول ها صریحاً تصدیق می کنند که تغییر اقلیم در حال رخ دادن است ، اما پیام جدید تمایل دارد که طعم بدی در دهان من بگذارد. مطالعه توسط محققان هاروارد جفری سوپران و نائومی اورسکس توضیح می دهد که چرا: جدید زبان باعث می شود انگار تغییر آب و هوا تقصیر ماست نه آنها.

سوپران گفت: “این یک نوع نورپردازی واقعا خطرناک است.

نویسندگانی که کار خود را “One Earth” در روز پنجشنبه منتشر کردند ، از روش یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل 212 اسناد عمومی و داخلی اکسون از سال 1972 و 2019 ، از جمله تمام یادداشت های شرکت داخلی موجود ، همه تبلیغات این شرکت در نیویورک تایمز هزینه پرداخت کرده است و همه گزارش های شاخص تغییرات آب و هوایی این شرکت است. برای تحقیق دقیق ، آنها سه شکل مختلف زبانشناسی محاسباتی را برای یافتن تفاوت در نحوه گفتگو اگزون در مورد تغییر اقلیم در مقابل مردم در مقابل خصوصی به کار گرفتند. این اختلافات فاحش بود.

به عنوان مثال ، در بحث های داخلی در مورد تغییر آب و هوا ، اکسون اغلب از اصطلاحاتی مانند “سوخت فسیلی” ، “سوخت های فسیلی” و “فسیلی” استفاده می کند احتراق سوخت. ” به همین ترتیب ، هنگام صحبت در مورد تأثیرات استفاده از محصولات خود ، بحث های داخلی اکسون پر از اصطلاحاتی مانند “انتشار سوخت های فسیلی” و “سوخت فسیلی CO2” است.

اما به سختی می بینید که از این اصطلاحات در جمع استفاده کند. در عوض ، این مقاله می گوید: “تقاضا” ، “تقاضای انرژی” و “مصرف کنندگان” با “خطر” آب و هوایی روبرو هستند ، که نشان می دهد مشکل انتخاب های فردی است و سوخت های مورد استفاده ما تهدید بالقوه هستند به امنیت و نه اساس یک بحران که در حال حاضر به خوبی در جریان است. و به جای گفتن این اقدامات باعث “انتشار سوخت های فسیلی” می شود ، از اصطلاح “انتشار گازهای گلخانه ای” استفاده می شود و به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات ایجاد شده در این آلودگی را حذف می کند. این شرکت همچنین به طور علنی بر لزوم افزایش “بهره وری انرژی” به عنوان یک راه حل تمرکز دارد تا اینکه ، می دانید پایان دادن به تولید سوخت های فسیلی که باید اتفاق بیفتد.

“به صورت خصوصی ، آنها قلب این مشکل را نام می برند ، که محصولات آنها است ، اما در معرض انتشار عمومی است سوپران گفت: “ارتباطات بین المللی با توجه به چارچوبهای فردگرایانه مغرضانه بوده است.

همین امر در مورد بحث های اکسون در مورد حل بحران آب و هوا صادق است. به طور علنی ، نه تنها از نقش خود در ایجاد بحران آب و هوا نام برد بلکه اغلب خود را به عنوان بخشی از راه حل معرفی می کند. سخنان ظاهری آن پر از منابع به “نوید” “راه حل های” فناوری آن ، توجه خود را به چگونگی “توسعه” و “نوآوری” فناوری های جدید معطوف می کند. نویسندگان این روایت را “نجات بخشی سوخت فسیلی” همراه با “خوش بینی تکنولوژیکی” می دانند که از هرگونه بحث در مورد برداشتن سوخت فسیلی جلوگیری می کند.

“چنین مواردی وجود دارد عدم تقارن نحوه نمایش مسئله و راه حل های آن ، “گفت Supran. “وظیفه این ارتقا the شرکت به عنوان یک مبتکر اساساً مورد اعتماد است که باید به راه حلهای مبتنی بر سوخت فسیلی اعتماد کنیم تا از این مشکلی که در ظاهر ما مصرف کنندگان ایجاد کرده ایم ، خارج شویم.”

اگرچه مطالعه فقط به اکسون می پردازد ، این الگوها انتخاب های بلاغی صنعت سوخت فسیلی را نشان می دهد. این شرکت نفت BP که استفاده از اصطلاح “رد پای کربن” را برای تغییر تمرکز بر مسئولیت شرکتها در برابر مصرف کنندگان رواج داد. در یک مصاحبه این هفته مدیر عامل شرکت شل درمورد اینکه” توانایی فن آوری شرکتش برای مبارزه با بحران آب و هوا کاملا “لازم است صحبت کرد. سال گذشته ، Shell همچنین در توییتر خراب شد هنگامی که از مصرف کنندگان پرسید ما چه چیزی” مایل به تغییر برای کمک به کاهش انتشار هستیم “

اثر انگشت این استراتژی های روابط عمومی را حتی می توان در سیاست های بین المللی آب و هوا یافت. همانطور که مطالعه یادداشت می کند ، توافق نامه اقلیم پاریس 2015 – که لابی گران سوخت های فسیلی درگیر مذاکره است – اصطلاح “سوخت های فسیلی” را اصلاً ذکر نمی کند.

اگر این باشد همه شما را دیوانه می کند ، مطمئناً تنها نیستید – و راه هایی برای مقابله با آن وجود دارد. Supran به محبوبیت روزافزون ثبت نام عمومی و فیلم های کمدی متمرکز بر آب و هوا به عنوان نشانه هایی که مردم آماده تماس با آنها هستند صنعت سوخت فسیلی با مزخرفات خود کار می کند.

در سطح بالاتری ، در حال حاضر ، غول های انرژی از جمله Exxon روبرو صدها global پرونده های قضایی که ادعا می کنند با فشار دادن اطلاعات غلط بر اقدامات آب و هوایی جلوگیری کرده اند عمومی. فعالان و وکلا در اطراف world همچنین در حال مبارزه برای جلوگیری از تبلیغات سوخت های فسیلی یا حداقل اخطارهای مربوط به خطرات محصولاتشان هستند. و کمپین خلاقیت های تمیز همچنین تلاش می کند فشار بیاورد شرکت های امور عمومی برای قطع ارتباط با صنعت نفت. (حتی دانشجویان رشته حقوق فشار آوردن به شرکتهای برتر هستند برای جلوگیری از کارهای کثیف Big Oil.)

Supran گفت ، همه این اقدامات می تواند به عنوان یک وزنه مهم در برابر تلاش موذیانه صنعت سوخت فسیلی برای “نظافت ما برای دیدن خود به عنوان مصرف کننده اول و شهروندان ثانیه” عمل کند. وی امیدوار است که این مطالعه بتواند منبع مفیدی برای افرادی که قصد دارند این بخش را از بین ببرند فراهم کند.

“اشاره به یک عنوان به صورت جداگانه در جایی که شرکت ممکن است بسیار دشوار است. چیزی بگویید “فناوری امیدوار کننده است” و ادعا کنید که این مسئله ساز است “. “اما وقتی یک قدم به عقب برگردید ، می بینید که چگونه این همه روایت اصلی را می سازد.”

در پاسخ به مطالعه ، اکسون ” بمب “را انداخت که همکار نویسنده Supran ، نائومی اورسکس ، مورخ محترم هاروارد ، با شرکت حقوقی که در حال طرح پرونده های قضایی اقلیم است ، که حدس می زنم از ما می خواهد لعنتی یا چیز دیگری پیدا کنیم. اما اینطور نیست نویسندگان در نامه ای نوشتند: “شر ادلینگ هیچ نقشی در مقاله ای که امروز منتشر کردیم و همچنین در هیچ کار دانشگاهی دیگری که ما انجام داده ایم ، ایفا نکرد.”

اکسون همچنین بیانیه ای صادر کنید که می گوید “در تلاش است تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای شرکت را کاهش دهد و ضمن کار بر روی فن آوری های جدید با میزان انتشار کمتر و حمایت از سیاست های موثر ، به مشتریان در کاهش تولید گازهای گلخانه ای کمک می کند.” اما مطمئناً چنین شد.

نویسندگان گفتند: “اگزون موبیل اکنون درمورد سابقه گمراه کردن مردم ، مردم را گمراه می کند.” /

بروزرسانی 14/5/2020 ، ساعت 1:24 بعد از ظهر ET: این داستان به روز شده است تا شامل اطلاعاتی درباره پاسخ اکسون به مطالعه باشد.