وقتی نام Okinawa Scooters را می شنوید ، بلافاصله به عنوان یک مارک هندی تراز نمی شود. بنیانگذار Jeetender Sharma چنان از بازدید خود از جزایر اوکیناوا دوستدار محیط زیست در ژاپن الهام گرفته بود که تصمیم گرفت دوباره برگردد و راه اندازی یک وسیله نقلیه الکتریکی را در این کشور آغاز کند ، به این امید که کشور را به انتخاب آگاهانه سوق دهد. وقتی به وسایل نقلیه الکتریکی فکر می کنیم ، Ather و Hero Electric را به عنوان برترین مارک های موجود در فضای EV تصور می کنیم ، اما Okinawa Scooters شارما در بازار دومین چرخ الکتریکی در جایگاه دوم قرار دارد ، درست پس از Hero Electric با بیش از 90،000 اسکوتر روشن جاده

طبق گفته اخیر Autocar Professional گزارش ، هیرو الکتریک با فروش 8،111 واحد و پس از اوکیناوا اتوتک با 5،564 واحد به حفظ موقعیت رهبری خود در سال 2020 ادامه داد. در حالی که همه گیری سال گذشته میلادی روند رشد EV را با کارخانه هایی که خواستار تعطیل شدن بودند ، از هم گسیخت ، Okinawa Scooters قصد دارد سه برابر رشد فروش امسال نسبت به سال گذشته را هدف قرار دهد. شارما به دنبال سرمایه گذاری Rs است. 150 کرور برای راه اندازی یک مرکز تولید جدید در راجستان که در ابتدا ظرفیت تولید سالانه 500000 تا 600000 واحد دو چرخ برقی در فاز اول و تا 1،000،000 دستگاه در آینده را دارد. این شرکت همچنین به دنبال معرفی موتور الکترونیکی به زودی به بازار هند است.

okinawa infograph1 Okinawa

نظر کارشناس: تحلیلگر Counterpoint Research ، سومن ماندال احساس می کند که استارت آپ های EV به دلیل موج دوم COVID-19 در هند تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. او می گوید ، “فروش سریع دو چرخ برقی (e2W) پرسرعت در هند 5 درصد کاهش یافته و در سال 2020 به 25735 دستگاه رسیده است. با این حال ، نفوذ e2W در کل فروش دو چرخ دارای کمی افزایش در سال گذشته است. فروش تجمعی e2W از سال 2019 در پایان سال 2020 برابر با 52959 واحد است ، اما فقط 31813 دستگاه واجد شرایط طرح FAME II هستند. فقط 10 مارک دوچرخه مجاز به دریافت یارانه FAME II هستند. بر اساس برنامه FAME II ، دولت هند تلاش کرد تا 1 مارس e2W تا مارس 2022 بفروشد ، اما این امر نمی تواند مصرف کنندگان را تشویق کند. معیارهای دقیق به تولیدکنندگان محلی با مقیاس کمتر کمک نمی کند و همچنین مصرف کنندگان e2W را مقرون به صرفه نمی دانند. سرمایه گذاری بیشتر در ایجاد ایستگاه های شارژ عمومی و سود مستقیم به مصرف کنندگان کمک خواهد کرد تا از دوچرخه های سوخت متداول به e2W منتقل شوند. “

  • Unocoin در آوردن بیت کوین به میلیاردها دلار در هند

ماندال اضافه می کند ،” Hero Electric پیشرو در بازار e2W در هند بود و پس از آن اسکوترهای Okinawa ، وسایل نقلیه Ampere ، Ather Energy و Revolt Motors قرار گرفتند. در میان شرکت های نوپای عصر جدید ، Okinawa Scooters از سایر مارک ها پیشی می گیرد ، اما نمی تواند با تأثیر منفی تأثیر COVID-19 کنار بیاید. کل فروش e2W اسکوترهای اوکیناوا بیش از 50 درصد کاهش یافته است. ”

” کمبود نیمه هادی اتومبیل در مقایسه با وسایل نقلیه متداول سوخت ، تأثیر بیشتری بر تولید e2W خواهد داشت. به دلیل تأثیر منفی موج دوم COVID-19 ، احتمال احیای بخش خودروی هند در این سال کمتر است و مردم با احتیاط بیشتری برای مقابله با موج سوم COVID-19 احتیاط می کنند. “/ او >

okinawa jeetender Okinawa Scooters

بنیانگذار اسکوترهای اوکیناوا ، Jeetender Sharma

ما با بنیانگذار Okinawa Scooters ، Jeetender Sharma صحبت کردیم تا کمی بیشتر در مورد سفر این شرکت تاکنون و برنامه های آینده آن بدانیم.

  • چگونه Dozee به بیمارستان ها در ساختن تختخواب ICU Makeshift در جریان COVID-19 کمک می کند

1. قبل از شروع اوکیناوا چه می کردید؟

من سفرم را با کار در بخش کیفیت اسکوترهای LML که سه سال و نیم در آنجا بودم ، آغاز کردم. بعداً ، من در هندوستان به دو چرخ چرخ پیوستم و زمان بسیار زیادی را در کارخانه تولید دو چرخ این شرکت واقع در Gurgaon سرمایه گذاری کردم. پس از گذراندن نزدیک به دو دهه در بخش دوچرخه ، ذهن و قلبم را درگیر آن کردم – ساخت یک مارک تجاری از ابتدا که نه تنها هدف تحرک را برای توده مردم فراهم می کند بلکه برای نسل های آینده سازگار با محیط زیست و پایدار است آمدن.

2. چه موقع سرانجام تصمیم گرفتید که می خواهید اوکیناوا را شروع کنید؟ لطفاً احتمالاً آن سناریویی را که قصد شما را برای تلاش برای تحقق بخشیدن به اوکیناوا مشخص می کند ، شرح دهید.

  • چگونه اد Tech Startup Cuemath در طی دو سال کاربران خود را سه برابر افزایش داد

سفر به جزایر اوکیناوا در ژاپن باعث انگیزه من برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی شد. شناخته شده است که مردم جزیره اوکیناوا دارای طولانی ترین طول عمر در جهان هستند – به لطف آلودگی نزدیک به صفر. این شرکت – از این رو Okinawa Autotech با تنها چشم انداز ایجاد یک محیط سالم که می تواند امید به زندگی افراد را بهبود بخشد متولد شد. امروز بیش از 90،000 اسکوتر برقی اوکیناوا در جاده ها داریم. ما از مردم در سراسر کشور می خواهیم که به وسایل نقلیه الکترونیکی هوشمند روی بیاورند. برای همین ، به عنوان یک شرکت ، ما ابتکارات بسیاری را اجرا کرده ایم که در آموزش کاربر نهایی و همچنین مشاغل در مورد استفاده و مزایای وسایل نقلیه الکتریکی برای فردایی بهتر نقش داشته اند.

مشاهده این پست در اینستاگرام

پستی که توسط Gadgets 360 به اشتراک گذاشته شده است (@ gadgets.360)

3. آیا در هنگام راه اندازی اوکیناوا چالش های عملیاتی (یا چالش های دیگری) وجود داشته است؟ لطفاً جزئیاتی درباره این چالش ها و چگونگی غلبه بر آنها به خوانندگان ما ارائه دهید.

ما در ابتدا با چالش های عملیاتی زیادی روبرو بودیم که شامل ترتیب منابع مانند تأمین کنندگان خوبی که مایل به تولید قطعات (اجزای) خودروی الکتریکی بودند و تأمین مالی بانک خرده فروشی برای مصرف کنندگان بود. با این حال ، مهمترین مسئله جلب توجه مصرف کنندگان به با توجه به اینکه افسانه های زیادی در مورد تصویب آن وجود داشته و همچنان وجود دارد ، اعتماد کرده و به EV اعتماد می کنند.

  • چگونه اتاق به وجود آمد ما از COVID-19 تأثیرات سخت تر و حتی قوی تر

ما با متقاعد کردن ذینفعان زنجیره تامین که آنها در آینده از وسایل نقلیه سرمایه گذاری می کنند و کاملاً توانایی دارند کار خود را شروع کردیم. شروع کار گام بعدی این بود که بانک ها بفهمند وسیله نقلیه الکتریکی یک محصول قابل اعتماد است و پس از شروع تأمین مالی آن ، این کار باعث رونق تجارت آنها خواهد شد. تأمین مالی توسط بانکها بسیاری از مصرف کنندگان را قادر به تمایل به اوکیناوا کرد.

سپس بسیاری از فعالیت های BTL را انجام دادیم تا مشتری نیاز به وسایل نقلیه الکتریکی را درک کند. ما با درخواست از مشتریان برای سوار شدن به وسیله خودرو ، آگاهی ایجاد کردیم تا بتوانند درک بهتری از عملکرد وسیله نقلیه و میزان سود آن از نظر هزینه رانندگی ، نیاز کمتر به سرویس و سهولت سواری داشته باشند. آنها در طولانی مدت می توانند راحتی کار با آن را احساس و لمس کنند. آنها همچنین متقاعد شدند که این امر منافع کل جامعه را به همراه خواهد داشت.

4. آیا می توانید چند داستان جالب در مورد روزهای ابتدایی خود به اشتراک بگذارید؟ از آن روزهای شلوغ چه آموخته اید؟

  • چگونه Dunzo طی دو سال در هند رشد 40 برابری داشته است

صنعت EV در مورد فرزندخواندگی مصرف کننده نسبتاً نوپا است. اولین قدم ما برداشتن چندین افسانه رایج در مورد وسایل نقلیه الکترونیکی در بین مصرف کنندگان و سایر سهامداران بود. برای درک بهتر این افسانه ها و نگرانی ها ، تحقیقات گسترده ای درباره مصرف کننده انجام دادیم. برخی از این افسانه ها در مورد سرعت احتمالی وسایل نقلیه الکتریکی ، میزان اضطراب دامنه (چقدر در یک چرخه شارژ حرکت می کند) و عملکرد هر محصول (ظرفیت حمل وزن ، سفر در جاده های ناهموار هند و غیره) بود. با این بینش ، ما اولین EV خود را ارائه دادیم که اولین وسیله نقلیه الکتریکی پرسرعت هند بود که می توانست حداکثر سرعت 55 کیلومتر در ساعت را لمس کند و در یک چرخه شارژ تا 90 کیلومتر را پوشش دهد و ظرفیت بارگیری حداکثر 150 کیلوگرم علاوه بر این ، ظاهر و احساس EV به اندازه یک موتور احتراق داخلی (IC) خوب است. با پیشرفت ، ما همچنان رویکردی تکاملی در طراحی محصولات خود برای مصرف کنندگان خواهیم داشت.

5. در حالی که حرکت منطقی به سمت وسایل نقلیه الکتریکی گام منطقی بعدی است ، اما شما فکر می کنید هند با توجه به زیرساخت ها تا قبل از دیدن جهش های واقعی در چشم انداز خودرو تا کجا فاصله دارد؟

انتظار می رود بازار خودروهای الکتریکی (EV) در هند طی پنج سال آینده یک چرخه رشد چشمگیر داشته باشد. این به دلیل بسیاری از عوامل از جمله نیاز به یک سیستم حمل و نقل آینده نگر است که با انرژی پاک کار می کند ، تمرکز دولت بر تولید محلی ، علاقه از تولید کنندگان اتومبیل های سنتی و همچنین عصر جدید که به طور مناسب توسط سرمایه گذاران پشتیبانی می شود ، رشد زیرساخت های شارژ ، و به زودی. طبق گزارش مشترک KPMG در هند و CII با عنوان “تعویض دنده: چشم انداز متحرک الکتریکی در هند” ، انتظار می رود این کشور تا سال 2030 25 تا 35 درصد خودروهای دو چرخ و 65 تا 75 درصد خودروهای سه چرخدار داشته باشد. حتی اگر COVID-19 موانع کوتاه مدت ایجاد کرده باشد ، ما اطمینان داریم که می توان با تلاش مشترک ذینفعان این اعداد را به دست آورد و حتی از آن عبور کرد.

6. ارزان ترین اسکوتر برقی در کارنامه شما کدام است؟ هزینه نگهداری آن در ماه چقدر است؟

دوستانه ترین اسکوتر ما Okinawa R30 است که با قیمت Rs شروع می شود. 58،785 در هند. فقط در یک نوع و 5 رنگ مختلف برای انتخاب موجود است.

7. تکنیک شارژ باتری در اسکوترهای شما چیست؟ هر بار شارژ چقدر طول می کشد؟

تمام محصولات ما با باتری های لیتیوم یونی قابل جدا شدن تغذیه می شوند. که USP ماست: کاربر می تواند با استفاده از هر نقطه پلاگین عادی باتری را بیرون آورده و شارژ کند. این کار به راحتی شارژ تلفن همراه است. هیچ زیرساخت خاصی لازم نیست. برای شارژ 80 درصد باتری فقط حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت و برای شارژ کامل باتری دو تا سه ساعت زمان لازم است.

8. نبود زیرساخت شارژ نیز یک مانع بزرگ در تصویب خودروهای الکتریکی در آینده نزدیک است؟ اوکیناوا چگونه می خواهد از پس این چالش برآید؟

اکوسیستم خودروهای الکترونیکی ، یعنی تلاش های OEM ، زیرساخت شارژ ، شبکه نمایندگی و سرمایه گذاران خرده فروشی به طور پیوسته در حال گام برداشتن هستند. همانطور که در بالا ذکر شد ، پیش بینی های KPMG در گزارش India-CII گواهی بر آماده بودن کشور برای پذیرش EV است.

ما به عنوان یک تولید کننده دو چرخ ، بر این عقیده هستیم که زیرساخت شارژ به خصوص در زمینه استفاده از دو چرخ الکتریکی مشکل چندانی ندارد. در اوکیناوا ، ما زودتر از موعد فکر کردیم که با تهیه باتری های لیتیوم یونی قابل جدا شدن در تمام محصولات خود ، این چالش را تا حدودی از بین ببریم و به کاربران امکان می دهیم باتری را شارژ کرده و با استفاده از هر نقطه اتصال متعارف شارژ کنند.

9. آیا می توانید درک کنید که اوکیناوا تا کجا پیش رفته است؟ Okinawa Scooters در سال 2015 توسط من و همسرم – روپالی شارما – تاسیس شد. وی رئیس و م Coسس شرکت است. امروزه ، اوکیناوا یکی از سریعترین رشد و مختل کننده ترین تولیدکننده های اتومبیل در هند است. به عنوان اولین شرکتی که FAME II را از دولت هند برای افتتاح تاسیسات تولیدی ما در بهیوادی ، راجستان ، برای راه اندازی اولین دو چرخ برقی قابل تنظیم B2B هند برای فعال کردن “خدمات بر روی چرخ” ، دریافت کرده است ، ما راه طولانی را طی کرده ایم.

طی 5 سال از آغاز فعالیت ، این شرکت معیارهای جدیدی را تعیین کرده و به عنوان یکی از دو مارک پر فروش دو چرخ الکتریکی در هند ظاهر شده است.

اوکیناوا به عنوان یکی از محبوب ترین تولیدکنندگان اسکوتر برقی در هند ظاهر شده است. ما اولین موتور دو چرخدار برقی خود را در هند در سال 2017 راه اندازی کردیم. در حال حاضر ، ما شش اسکوتر برقی در کارنامه خود داریم که در محدوده قیمتی 50000 تا 1.14 روپیه است. اینها ترکیبی از اسکوترهای پرسرعت Li-ion Slow Speed ​​و Li-ion هستند.

در حال حاضر ، ما بیش از 90،000 اسکوتر خود را در جاده ها داریم. از نظر رشد سال به سال ، اوکیناوا 32186 اسکوتر در سال 2018 ، 28980 اسکوتر در سال 2019 فروخت و با توجه به ضربه COVID 19 در سال 2020 ، 30930 فروش داشتیم. با این حال ، ما در حال برنامه ریزی برای رشد سه برابری فروش در سال گذشته هستیم.

از نظر رشد درآمد ، ما سالانه درآمد روپیه ای داریم. 155 کرور در سال مالی 2021 و هدف آن افزایش 300 درصدی آن در سال مالی 2022 است. این امر در پشت اکوسیستم نوآوری محصول قوی ، گسترش جغرافیایی و افزایش پذیرش تحرک الکترونیکی در کشور انجام می شود.

10. وب سایت شما می گوید که شما قصد دارید به زودی موتورسیکلت را راه اندازی کنید. لطفاً بیشتر توضیح دهید

با توجه به نوع علاقه و کششی که مشتریان در سراسر هند برای اسکوترهای برقی خود دریافت کرده اند ، ما بیش از اطمینان به تولید محصولات مخل و ​​حتی بیشتر در بازار اطمینان داریم. همه ما آماده هستیم تا به زودی اولین موتورسیکلت برقی خود را در هند راه اندازی کنیم. این محصول با نمونه های مشابه خود در صنعت هم تراز خواهد بود. Okinawa Oki 100 با 100 بار سرعت در هر بار شارژ 150 کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

11. اوکیناوا اخیراً همکاری خود را با Weelectric برای تحویل در آخرین مایل اعلام کرده است. آیا چنین ادغام های بیشتری در خط لوله وجود دارد؟

بله ، ما اخیراً با Weelectric همکاری کرده ایم تا بر روی کار با شرکت های درگیر در عملیات تحویل آخرین مایل در سراسر هند تمرکز کنیم تا به آنها کمک کند ناوگان تحویل دو چرخ خود را به وسایل نقلیه الکتریکی تغییر دهند. یکی دیگر از مشارکت های دیگر نیز در حال بحث است و ما شاهد افزایش علاقه در این زمینه هستیم. به محض نهایی شدن همه چیز ، ما خوشحال خواهیم شد که جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذاریم.

12. قایقرانی در بحران COVID-19 چگونه بود؟ آیا سقوط در تجارت یا افزایش غیرمنتظره ای را مشاهده کردید؟ چگونه با آن کنار آمدید؟

همه گیری ، صنعت را تحت تأثیر قرار داده و فروش کمتری از آنچه پیش بینی شده بود ، انجام داد. با وجود آن ، ما در سال مالی گذشته 30 هزار و 930 واحد فروختیم. در این دوره ، Okinawa Praise Pro به عنوان پرفروش ترین اسکوتر برقی برای ما ظاهر شد. با چشم انداز قوی و نوآوری مداوم ، ما در راه اندازی اولین دو چرخ الکتریکی B2B هند یعنی Okinawa Dual موفق شدیم که هدف آن “تغییر بخش تحویل و افزایش کارایی برای مشاغل” در ژانویه 2021 است. برای این سال مالی ، ما قصد داریم فروش سه برابری که ما به شدت حضور خود را در سراسر کشور برای همه هندی هایی که تصمیم دارند سهم خود را در آینده ای سبزتر روی کره زمین داشته باشند تقویت می کنیم.

13. آیا توصیه / مشاوره مدیریتی دارید که بخواهید با کارآفرینان آینده به اشتراک بگذارید؟

مدیریت مانترا من با شور ، سرعت ، فداکاری و تمرکز بر هدف هدایت می شود. همه کارآفرینان باید اشتیاق خود را در کار فوری و فوری در جهت هدف خود متمرکز کنند.

14. برنامه های بزرگ برای آینده چیست؟

در حال حاضر ، حدود 92 درصد از اجزای موجود در خودروهای الکتریکی (EV) ساخت هند هستند. ما در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری Rs هستیم. 150 کرور برای ایجاد یک مرکز تولید جدید در راجستان در نزدیکی کارخانه موجود این شرکت در ایالت. تأسیسات جدید تولید سالانه ظرفیت تولید حداکثر پنج تا شش لک واحد دو چرخ برقی در فاز اول را دارد که در آینده می تواند تا 10 لک واحد برسد. ما همچنین قصد داریم امسال دو محصول جدید دیگر نیز به بازار عرضه کنیم.

15. قدرت کارمند چیست؟ آیا اوکیناوا در حال حاضر استخدام می کند؟

در حال حاضر ، 250 علاقه مندان پرشور اوکیناوا را هدایت می کنند و ما به طور فعال تیم خود را گسترش می دهیم.


بهترین تلفن تحت Rs کدام است. الان 30،000 تو هند؟ ما در مورد این موضوع در Orbital ، پادکست Gadgets 360 بحث کردیم. اوربیتال در پادکست های اپل موجود است ، با پادکست گوگل ، از Spotify ، موسیقی آمازون و هر کجا پادکست خود را می گیرید.

وقتی نام Okinawa Scooters را می شنوید ، بلافاصله به عنوان یک مارک هندی تراز نمی شود. بنیانگذار Jeetender Sharma چنان از بازدید خود از جزایر اوکیناوا دوستدار محیط زیست در ژاپن الهام گرفته بود که تصمیم گرفت دوباره برگردد و راه اندازی یک وسیله نقلیه الکتریکی را در این کشور آغاز کند ، به این امید که کشور را به انتخاب آگاهانه سوق دهد. وقتی به وسایل نقلیه الکتریکی فکر می کنیم ، Ather و Hero Electric را به عنوان برترین مارک های موجود در فضای EV تصور می کنیم ، اما Okinawa Scooters شارما در بازار دومین چرخ الکتریکی در جایگاه دوم قرار دارد ، درست پس از Hero Electric با بیش از 90،000 اسکوتر روشن جاده

طبق گفته اخیر Autocar Professional گزارش ، هیرو الکتریک با فروش 8،111 واحد و پس از اوکیناوا اتوتک با 5،564 واحد به حفظ موقعیت رهبری خود در سال 2020 ادامه داد. در حالی که همه گیری سال گذشته میلادی مسیر رشد EV را با کارخانه هایی که خواستار تعطیل شدن بودند از هم گسیخت ، اما Okinawa Scooters قصد دارد سه برابر رشد فروش امسال نسبت به سال گذشته را هدف قرار دهد. شارما به دنبال سرمایه گذاری Rs است. 150 کرور برای راه اندازی یک مرکز تولید جدید در راجستان که در ابتدا ظرفیت تولید سالانه 500000 تا 600000 واحد دو چرخ برقی در فاز اول و تا 1،000،000 دستگاه در آینده را دارد. این شرکت همچنین به دنبال معرفی موتور الکترونیکی به زودی به بازار هند است.

okinawa infograph1 Okinawa

نظر کارشناس: تحلیلگر Counterpoint Research ، سومن ماندال احساس می کند که استارت آپ های EV به دلیل موج دوم COVID-19 در هند تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. وی می گوید ، “فروش سریع دو چرخ برقی (e2W) پرسرعت در هند 5٪ کاهش یافته و در سال 2020 به 25735 دستگاه رسیده است. با این حال ، نفوذ e2W در کل فروش دو چرخ چرخ در سال گذشته اندکی افزایش یافته است. فروش تجمعی e2W از سال 2019 در پایان سال 2020 برابر با 52959 واحد است ، اما فقط 31813 دستگاه واجد شرایط طرح FAME II هستند. فقط 10 مارک دوچرخه مجاز به دریافت یارانه FAME II هستند. بر اساس برنامه FAME II ، دولت هند تلاش کرد تا 1 مارس e2W تا مارس 2022 بفروشد ، اما این امر نمی تواند مصرف کنندگان را تشویق کند. معیارهای دقیق به تولیدکنندگان محلی با مقیاس کمتر کمک نمی کند و همچنین مصرف کنندگان e2W را مقرون به صرفه نمی دانند. سرمایه گذاری بیشتر در ایجاد ایستگاه های شارژ عمومی و سود مستقیم به مصرف کنندگان کمک می کند تا از دوچرخه های سوخت متداول به e2W منتقل شوید. “

  • Unocoin در آوردن بیت کوین به میلیاردها دلار در هند

ماندال اضافه می کند ،” Hero Electric بازار پیشرو e2W در هند بود و پس از آن اسکوترهای Okinawa ، وسایل نقلیه Ampere ، Ather Energy و Revolt Motors قرار گرفتند. در میان شرکت های نوپای عصر جدید ، Okinawa Scooters از مارک های دیگر پیشی گرفته است ، اما نمی تواند با تأثیر منفی تأثیر COVID-19 کنار بیاید. کل فروش e2W اسکوترهای اوکیناوا بیش از 50 درصد کاهش یافته است. ”

” کمبود نیمه هادی اتومبیل در مقایسه با خودروهای متداول سوخت ، تأثیر بیشتری بر تولید e2W خواهد داشت. به دلیل تأثیر منفی موج دوم COVID-19 ، احتمال احیای بخش خودروی هند در این سال کمتر است و مردم با احتیاط بیشتری برای مقابله با موج سوم COVID-19 احتیاط می کنند. “/ او >

okinawa jeetender Okinawa Scooters

بنیانگذار اسکوترهای اوکیناوا ، Jeetender Sharma

ما با بنیانگذار Okinawa Scooters ، Jeetender Sharma صحبت کردیم تا کمی بیشتر در مورد سفر این شرکت تاکنون و برنامه های آینده آن بدانیم.

  • چگونه Dozee به بیمارستان ها در ساختن تختخواب ICU Makeshift در جریان COVID-19 کمک می کند

1. قبل از شروع اوکیناوا چه می کردید؟

من سفرم را با کار در بخش کیفیت اسکوترهای LML که سه سال و نیم در آنجا بودم ، آغاز کردم. بعداً ، من در هندوستان به دو چرخ چرخ پیوستم و زمان بسیار زیادی را در کارخانه تولید دو چرخ این شرکت واقع در Gurgaon سرمایه گذاری کردم. پس از گذراندن نزدیک به دو دهه در بخش دوچرخه ، ذهن و قلبم را درگیر آن کردم – ساخت یک مارک تجاری از ابتدا که نه تنها هدف تحرک را برای توده ها فراهم می کند بلکه برای نسل های آینده سازگار با محیط زیست و پایدار است آمدن.

2. چه موقع سرانجام تصمیم گرفتید که می خواهید اوکیناوا را شروع کنید؟ لطفاً احتمالاً آن سناریویی را که قصد شما را برای تلاش برای تحقق بخشیدن به اوکیناوا مشخص می کند ، شرح دهید.

  • چگونه اد- Tech Startup Cuemath در طی دو سال کاربران خود را سه برابر کرد

سفر به جزایر اوکیناوا در ژاپن باعث انگیزه من برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی شد. مشهور است که مردم جزیره اوکیناوا دارای طولانی ترین طول عمر در جهان هستند – به لطف آلودگی نزدیک به صفر. این شرکت – از این رو Okinawa Autotech با تنها چشم انداز ایجاد یک محیط سالم که می تواند امید به زندگی افراد را بهبود بخشد متولد شد. امروز بیش از 90،000 اسکوتر برقی اوکیناوا در جاده ها داریم. ما از مردم در سراسر کشور می خواهیم که به وسایل نقلیه الکترونیکی هوشمند روی بیاورند. برای همین ، به عنوان یک شرکت ، ما ابتکارات بسیاری را اجرا کرده ایم که در آموزش کاربر نهایی و همچنین مشاغل در مورد استفاده و مزایای وسایل نقلیه الکتریکی برای فردایی بهتر نقش داشته اند.

مشاهده این پست در اینستاگرام

پستی که توسط Gadgets 360 به اشتراک گذاشته شده است (@ gadgets.360)

3. آیا در هنگام راه اندازی اوکیناوا چالش های عملیاتی (یا چالش های دیگری) وجود داشته است؟ لطفاً جزئیاتی درباره این چالش ها و چگونگی غلبه بر آنها به خوانندگان ما ارائه دهید.

ما در ابتدا با چالش های عملیاتی زیادی روبرو بودیم که شامل ترتیب منابع مانند تأمین کنندگان خوبی بود که مایل به تولید قطعات (اجزای) خودروی الکتریکی بودند و تأمین مالی بانک خرده فروشی برای مصرف کنندگان. با این حال ، مهمترین مسئله جلب مصرف کنندگان به با توجه به اینکه افسانه های زیادی در مورد تصویب آن وجود داشته و همچنان وجود دارد ، اعتماد کرده و به EV اعتماد می کنند.

  • چگونه اتاق به وجود آمد ما از COVID-19 تأثیرات سخت تر و حتی قوی تر

ما با متقاعد کردن ذینفعان زنجیره تامین که آنها در آینده از وسایل نقلیه سرمایه گذاری می کنند و کاملاً توانایی دارند کار خود را شروع کردیم. شروع کار گام بعدی این بود که بانک ها بفهمند وسیله نقلیه الکتریکی یک محصول قابل اعتماد است و پس از شروع تأمین مالی آن ، این کار باعث رونق تجارت آنها خواهد شد. تأمین مالی توسط بانک ها بسیاری از مصرف کنندگان را قادر به تمایل به اوکیناوا کرد.

سپس بسیاری از فعالیت های BTL را انجام دادیم تا مشتری نیاز به وسایل نقلیه الکتریکی را درک کند. ما با درخواست از مشتریان برای سوار شدن به وسیله خودرو ، آگاهی ایجاد کردیم تا بتوانند درک بهتری از عملکرد وسیله نقلیه و میزان سودآوری آن از نظر هزینه رانندگی ، نیاز کمتر به سرویس و سهولت سواری داشته باشند. آنها در طولانی مدت می توانند راحتی کار با آن را احساس و لمس کنند. آنها همچنین متقاعد شدند که این امر منافع کل جامعه را به همراه خواهد داشت.

4. آیا می توانید چند داستان جالب در مورد روزهای ابتدایی خود به اشتراک بگذارید؟ از آن روزهای شلوغ چه آموخته اید؟

  • چگونه Dunzo طی دو سال در هند رشد 40 برابری داشته است

صنعت EV در مورد فرزندخواندگی مصرف کننده نسبتاً نوپا است. اولین قدم ما برداشتن چندین افسانه رایج در مورد وسایل نقلیه الکترونیکی در بین مصرف کنندگان و سایر سهامداران بود. برای درک بهتر این افسانه ها و نگرانی ها ، تحقیقات گسترده ای درباره مصرف کننده انجام دادیم. برخی از این افسانه ها در مورد سرعت احتمالی وسایل نقلیه الکتریکی ، میزان اضطراب دامنه (چقدر در یک چرخه شارژ حرکت می کند) و عملکرد هر محصول (ظرفیت حمل وزن ، سفر در جاده های ناهموار هند و غیره) بود. با این بینش ، ما اولین EV خود را ارائه دادیم که اولین وسیله نقلیه الکتریکی پرسرعت هند بود که می توانست حداکثر سرعت 55 کیلومتر در ساعت را لمس کند و در یک چرخه شارژ تا 90 کیلومتر را پوشش دهد و ظرفیت بارگیری حداکثر 150 کیلوگرم علاوه بر این ، ظاهر و احساس EV به اندازه یک موتور احتراق داخلی (IC) خوب است. با پیشرفت ، ما همچنان رویکردی تکاملی در طراحی محصولات خود برای مصرف کنندگان خواهیم داشت.

5. در حالی که حرکت منطقی به سمت وسایل نقلیه الکتریکی گام بعدی منطقی است ، فکر می کنید هند با توجه به زیرساخت ها تا کجا فاصله دارد قبل از دیدن جهش های واقعی در چشم انداز اتومبیل؟

انتظار می رود بازار خودروهای الکتریکی (EV) در هند طی پنج سال آینده یک چرخه رشد چشمگیر داشته باشد. این به دلیل بسیاری از عوامل از جمله نیاز به یک سیستم حمل و نقل آینده نگر است که با انرژی پاک کار می کند ، تمرکز دولت بر تولید محلی ، علاقه از تولید کنندگان اتومبیل های سنتی و همچنین عصر جدید که به طور مناسب توسط سرمایه گذاران پشتیبانی می شود ، رشد زیرساخت های شارژ ، و به زودی. طبق گزارش مشترک KPMG در هند و CII با عنوان “تعویض دنده: چشم انداز خودروهای الکتریکی در حال تکامل در هند” ، انتظار می رود این کشور تا سال 2030 25 تا 35 درصد خودروهای دو چرخ و 65 تا 75 درصد خودروهای سه چرخدار داشته باشد. حتی اگر COVID-19 موانع کوتاه مدت ایجاد کرده باشد ، ما اطمینان داریم که می توان با تلاش مشترک ذینفعان این اعداد را به دست آورد و حتی از آن عبور کرد.

6. ارزان ترین اسکوتر برقی در کارنامه شما کدام است؟ هزینه نگهداری آن در ماه چقدر است؟

دوستانه ترین اسکوتر ما Okinawa R30 است که با قیمت Rs شروع می شود. 58،785 در هند. فقط در یک نوع و 5 رنگ مختلف برای انتخاب موجود است.

7. تکنیک شارژ باتری در اسکوترهای شما چیست؟ هر بار شارژ چقدر طول می کشد؟

تمام محصولات ما توسط باتری های لیتیوم یونی قابل جدا شدن تأمین می شوند. که USP ماست: کاربر می تواند با استفاده از هر نقطه پلاگین معمولی باتری را بیرون آورده و شارژ کند. این کار به راحتی شارژ تلفن همراه است. هیچ زیرساخت خاصی لازم نیست. برای شارژ 80 درصد باتری فقط حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت و برای شارژ کامل باتری دو تا سه ساعت زمان لازم است.

8. نبود زیرساخت شارژ نیز یک مانع بزرگ در تصویب خودروهای الکتریکی در آینده نزدیک است؟ اوکیناوا چگونه می خواهد از پس این چالش برآید؟

اکوسیستم خودروهای الکترونیکی ، یعنی تلاش های OEM ، زیرساخت شارژ ، شبکه نمایندگی و سرمایه گذاران خرده فروشی به طور پیوسته در حال گام برداشتن هستند. همانطور که در بالا ذکر شد ، پیش بینی های KPMG در گزارش India-CII گواهی بر آماده بودن کشور برای پذیرش EV است.

ما به عنوان یک تولید کننده دو چرخ ، بر این عقیده هستیم که زیرساخت شارژ به خصوص در زمینه استفاده از دو چرخ الکتریکی مشکل چندانی ندارد. در اوکیناوا ، ما زودتر از موعد فکر کردیم که با تهیه باتری های لیتیوم یونی قابل جدا شدن در تمام محصولات خود ، این چالش را تا حدودی از بین ببریم و به کاربران امکان می دهیم باتری را شارژ کرده و با استفاده از هر نقطه اتصال متعارف شارژ کنند.

9. آیا می توانید درک کنید که اوکیناوا تا کجا پیش رفته است؟ Okinawa Scooters در سال 2015 توسط من و همسرم – روپالی شارما – تاسیس شد. وی رئیس و م Coسس شرکت است. امروزه ، اوکیناوا یکی از سریعترین رشد و مختل کننده ترین تولیدکننده های اتومبیل در هند است. به عنوان اولین شرکتی که FAME II را از دولت هند برای افتتاح تاسیسات تولیدی ما در بهیوادی ، راجستان ، برای راه اندازی اولین دو چرخ برقی قابل تنظیم B2B هند برای فعال کردن “خدمات بر روی چرخ” ، دریافت کرده است ، ما راه طولانی را طی کرده ایم.

طی 5 سال از آغاز فعالیت ، این شرکت معیارهای جدیدی را تعیین کرده و به عنوان یکی از دو مارک پر فروش دو چرخ الکتریکی در هند ظاهر شده است.

اوکیناوا به عنوان یکی از محبوب ترین تولیدکنندگان اسکوتر برقی در هند ظاهر شده است. ما اولین موتور دو چرخدار برقی خود را در هند در سال 2017 راه اندازی کردیم. در حال حاضر ، ما شش اسکوتر برقی در کارنامه خود داریم که در محدوده قیمتی 50000 تا 1.14 روپیه است. اینها ترکیبی از اسکوترهای پرسرعت Li-ion Slow Speed ​​و Li-ion هستند.

در حال حاضر ، ما بیش از 90،000 اسکوتر خود را در جاده ها داریم. از نظر رشد سال به سال ، اوکیناوا 32186 اسکوتر در سال 2018 ، 28980 اسکوتر در سال 2019 فروخت و با توجه به ضربه COVID 19 در سال 2020 ، 30930 فروش داشتیم. با این حال ، ما در حال برنامه ریزی برای رشد سه برابری فروش امسال نسبت به سال گذشته هستیم.

از نظر رشد درآمد ، ما سالانه درآمد روپیه ای داریم. 155 کرور در سال مالی 2021 و هدف آن افزایش 300 درصدی آن در سال مالی 2022 است. این امر در پشت اکوسیستم نوآوری محصول قوی ، گسترش جغرافیایی و افزایش پذیرش تحرک الکترونیکی در کشور انجام می شود.

10. وب سایت شما می گوید که شما قصد دارید به زودی موتورسیکلت را راه اندازی کنید. لطفاً بیشتر توضیح دهید

با توجه به نوع علاقه و کششی که مشتریان در سراسر هند برای اسکوترهای برقی خود دریافت کرده اند ، ما بیش از اطمینان به تولید محصولات مخل و ​​حتی بیشتر در بازار اطمینان داریم. همه ما آماده هستیم تا به زودی اولین موتورسیکلت برقی خود را در هند راه اندازی کنیم. این محصول با نمونه های مشابه خود در صنعت هم تراز خواهد بود. Okinawa Oki 100 با 100 بار سرعت در هر بار شارژ 150 کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

11. اوکیناوا اخیراً همکاری خود را با Weelectric برای تحویل در آخرین مایل اعلام کرده است. آیا چنین ادغام های بیشتری در خط لوله وجود دارد؟

بله ، ما اخیراً با Weelectric همکاری کرده ایم تا بر روی کار با شرکت های درگیر در عملیات تحویل آخرین مایل در سراسر هند تمرکز کنیم تا به آنها کمک کند ناوگان تحویل دو چرخ خود را به وسایل نقلیه الکتریکی تغییر دهند. یکی دیگر از مشارکت های دیگر نیز در حال بحث است و ما شاهد افزایش علاقه در این زمینه هستیم. به محض نهایی شدن همه چیز ، ما خوشحال خواهیم شد که جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذاریم.

12. قایقرانی در بحران COVID-19 چگونه بود؟ آیا سقوط در تجارت یا افزایش غیرمنتظره ای را مشاهده کردید؟ چگونه با آن کنار آمدید؟

همه گیری ، صنعت را تحت تأثیر قرار داده و فروش کمتری از آنچه پیش بینی شده بود ، انجام داد. با وجود آن ، ما در سال مالی گذشته 30 هزار و 930 واحد فروختیم. در این دوره ، Okinawa Praise Pro به عنوان پرفروش ترین اسکوتر برقی برای ما ظاهر شد. با چشم انداز قوی و نوآوری مداوم ، ما در راه اندازی اولین دو چرخ الکتریکی B2B هند یعنی Okinawa Dual موفق شدیم که هدف آن “تغییر بخش تحویل و افزایش کارایی برای مشاغل” در ژانویه 2021 است. برای این سال مالی ، ما قصد داریم فروش سه برابری که ما به شدت حضور خود را در سراسر کشور برای همه هندی هایی که تصمیم دارند سهم خود را در آینده ای سبزتر روی کره زمین داشته باشند تقویت می کنیم.

13. آیا توصیه / مشاوره مدیریتی دارید که بخواهید با کارآفرینان آینده به اشتراک بگذارید؟

مدیریت مانترا من تحت تأثیر علاقه ، سرعت ، فداکاری و تمرکز بر هدف قرار دارد. همه کارآفرینان باید اشتیاق خود را در کار فوری و فوری در جهت هدف خود متمرکز کنند.

14. برنامه های بزرگ برای آینده چیست؟

در حال حاضر ، حدود 92 درصد از اجزای موجود در خودروهای الکتریکی (EV) ساخت هند هستند. ما در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری Rs هستیم. 150 کرور برای ایجاد یک مرکز تولید جدید در راجستان در نزدیکی کارخانه موجود این شرکت در ایالت. تأسیسات جدید تولید سالانه ظرفیت تولید حداکثر پنج تا شش لک واحد دو چرخ برقی در فاز اول را دارد که در آینده می تواند تا 10 لک واحد برسد. ما همچنین قصد داریم امسال دو محصول جدید دیگر نیز به بازار عرضه کنیم.

15. قدرت کارمند چیست؟ آیا اوکیناوا در حال حاضر استخدام می کند؟

در حال حاضر ، 250 علاقه مندان پرشور اوکیناوا را هدایت می کنند و ما به طور فعال تیم خود را گسترش می دهیم.


بهترین تلفن تحت Rs کدام است. الان 30،000 تو هند؟ ما در مورد این موضوع در Orbital ، پادکست Gadgets 360 بحث کردیم. اوربیتال در پادکست های اپل موجود است ، با پادکست گوگل ، از Spotify ، موسیقی آمازون و هر کجا پادکست خود را می گیرید.